Švercanje putnika u autobusima i tramvajima te nemogućnost vozača i kontrolora da ih legitimiraju svakodnevni su problemi s kojima se susreću zetovci na svim linijama. Prema nekim podacima, dnevno se ZET-om bez karte vozi više od trećine putnika, što tvrtku s 1,3 milijardi kuna ukupnog duga gura u dodatni minus.
Odštete putnicima
Stoga, kako bi uveli red koji bi u konačnici mogao dovesti do nižih cijena karata, Sindikat ZET-a izradio je prijedlog kojim traži veće ovlasti pri kontroli karata. – Tražimo da kontrolori dobiju pravo legitimiranja putnika bez karte, čime bi se kontrola znatno poboljšala. Sadašnji proces čekanja dolaska policije je spor i neučinkovit – kazao je Ante Jelić, predsjednik Sindikata vozača ZET-a. Osim prava konduktera na legitimaciju, vozači će dobiti dozvolu da mogu zaustaviti vozilo ako se u njemu nalazi putnik koji ne želi kupiti kartu. Takav model preslikan je iz susjedne Slovenije, a nove ovlasti sindikalisti dogovaraju s policijom, sudstvom i Gradskom upravom.
– Želimo i povisiti kaznu za osobe koje se opiru i prave probleme, a radimo i na tomu da od takvih putnika možemo i mi i drugi putnici naplatiti štetu zbog kašnjenja i zaustavljanja autobusa – objasnio je Jelić.
Više kontrolora
Kritiku je uputio i sucima koji najčešće oslobađaju građane koji su uhvaćeni u švercu. Iako ih se oslobađa pod izlikom lošeg materijalnog statusa, Jelić smatra da takvo što nije dobro jer je riječ o potkradanju na štetu ostalih putnika. Da bi sustav i s pojačanim ovlastima proradio, u ZET-u će se povećati i broj kontrolora. Sa sadašnjih 130 povećat će se na dvjestotinjak kako bi mogli pokriti cijeli grad.
>>Izgovori putnika: Švercam se jer štedim za kupnju automobila
>>ZET uvodi M–prijevoz, slat će se poruke s PIN-om