Bivši zastupnik i aktualni kandidat za gradonačelnika Zagreba Davor Bernardić u subotu je održao konferenciju za novinare na kojoj je podnio vlastiti rezime stanje u Zagredbu na kraju godine. Upozorio je pri tom na niz ključnih problema koje, prema njemu, ugrožavaju život Zagrepčana i iznio konkretne mjere kojima bi se Grad mogao izvući iz trenutne krize.
Konferenciju je otvorio izražavajući sućut obitelji tragično stradalog djeteta te istaknuo kako Grad mora preuzeti odgovornost za sigurnost u osnovnim školama. – Roditelji su s pravom u strahu, ne smijemo čekati još jednu tragediju da bismo djelovali. Ne trebamo ići daleko kada su u pitanju rješenja za sigurnost škola, dovoljno je pogledati u susjednu Austriju. U svaku školu u Zagrebu treba staviti elektronske brave, kako bi ključ dobili isključivo korisnici.
Potrebno je osigurati zaštitare, postavi videonadzor i uspostaviti sustav upravljanja posjetiteljima. Ako to ne bude spremno, početak školske godine može se i odgoditi za tjedan dana, dok se ne osigura sigurnost djece – predložio je Bernardić. S ciljem brige o mentalnom zdravlju učenika, potrebno je donijeti sveobuhvatni akcijski plan koji uključuje organizaciju radionica u vrtićima i školama, razvoj otvorenih obrazovnih materijala o mentalnom zdravlju te uspostaviti gradske centre za mentalno zdravlje.
Govoreći o problemu gradskog prometa, Bernardić je istaknuo kako je usporen i neorganiziran, dok građani svakodnevno gube previše dragocjenog vremena u prometnim čepovima. Predložio je modernizaciju semaforskog sustava, proširenje 45 kritičnih raskrižja te razvoj brze gradske željeznice i metroa.
„Na istoku, gradnjom druge i treće dionice Branimirove te spajanjem Kolakove, kako bi Gornja Dubrava i Sesvete bili povezani, na toj trasi nužno je i proširiti tramvajsku mrežu do Avenije Gojka Šuška, a onda Mandlovom s podvožnjakom ispod Branimirove, povezati Dubravu, kampus Borongaj i Vukovarsku, i cestom i tramvajem.
Na zapadu, produžiti Vrapčansku kroz podvožnjak kod Gajnica i spojiti je na Ljubljansku kod City centra West, te spojiti Horvaćansku i petlju Lučko preko zapadnog Jarunskog mosta. Na jugu, produžiti Vatikansku, od Dugava do Laništa i rasteretiti Aveniju Dubrovnik. U centralnom dijelu Zagreba, spojiti ulicu Prisavlje i rasteretiti Zagrebačku aveniju, te izgraditi most preko SR Njemačke, koji bi imao i tramvaj“, objasnio je Bernardić.
Pored toga, Zagrebu je potrebna brza gradska željeznica, linija Istok Zapad te kružna linija preko ranžirnog kolodvora. 'Svakodnevne prometne gužve pokazuju nam da Zagrebu treba metro. Neću ga obećavati jer znam koliko je to zahtjevan projekt. Ali kad pogledate da gradovi poput Catanie ili Soluna koji imaju 300 tisuća stanovnika imaju metro, sramota je da Zagreb nema. Imam stručnjake koji rade na tom projektu, treba nam detaljna studija. Zagreb mora imati prometnu infrastrukturu dostojnu europske metropole“, ustvrdio je nezavisni kandidat za gradonačelnika Zagreba.
O prometu se ne može govoriti bez osvrtanja na javni prijevoz, o čijem stanju najbolje svjedoči izjava vozača ZET-a koji bi se radije vozio s biciklom nego s javnim gradskim prijevozom. – ZET mora biti pouzdan. Rješenja uključuju nove tramvaje i autobuse, bolje plaće vozačima te besplatne tečajeve za buduće vozače', smatra Bernardić.
Kritizirao je aktualnu upravu zbog neispunjenih obećanja o zatvaranju Jakuševca i raskidu suradnje s Petrom Pripuzom, kao i zbog nepostojanja konkretnih rješenja za gospodarenje otpadom. – Jakuševec je izvor trovanja i opasnost za građane. Sanacija Jakuševca je nužna, kao i energana na lokacijama Savica Šanci ili Resnik, sukladno prostornom planu. Tehnologije moraju biti usklađene s najboljim praksama (BAT), a cijeli proces traje najmanje šest godina – pojašnjava Bernardić. Uz neodvoženje smeća, grad je zarastao i prljav jer Čistoća ima problem s radnicima kao i ZET. Rješenje je kupnja novih kamiona i poboljšanje uvjeta rada.
Na kraju, Bernardić je upozorio na alarmantno stanje gradskog proračuna. „Rupe u proračunu, lažno prikazani prihodi i prijetnja penalima za raskidanje ugovora s pročistačem jasno pokazuju da Zagreb ide prema financijskom kolapsu. Zagreb zaslužuje odgovornost, viziju i konkretne mjere, a ne politiku praznih obećanja kakvoj svjedočimo posljednjih godina. Zagreb na kraju 2024. je prljav i zapušten grad koji se doslovno guši u smeću, grad koji je blokiran nesnosnim prometnim gužvama, grad u kojem nam vozač ZET-a sugerira da je bolje da se ne vozimo javnim gradskim prijevozom, grad u kojem direktor Plinare daje ostavku jer se ne planiraju investicije za održavanje plinske infrastrukture, grad koji je zbog Jakuševca tempirana bomba, grad bez investicija i ulaganja, grad koji je zarobljen vlastitom administracijom i birokracijom, grad bez razvojnih projekata. Nova godina mora donijeti novi smjer za naš Grad“, zaključio je Bernardić i svima zaželio sretnu 2025. godinu.