Natječaj Grada Zagreba za javnu nabavu redovnog tehničkog pregleda vozila u Zagrebačkom holdingu, Gradskoj plinari, Gradskoj plinari – opskrba, Vodoopskrbi i odvodnji te u GSKG-u još prije otvaranja ponuda izazvao je negodovanje tvrtki koje imaju stanice za tehnički pregled vozila.
Tri neobična kriterija
Razlog njihove “tihe” pobune su nelogičnosti u kriterijima ponude koji mnoge izbacuju iz utrke za posao koji u dvije godine donosi 12 milijuna kuna. Najviše negodovanja izaziva kriterij po kojemu ponuditelj mora dostaviti izjavu “da će za uredno izvršenje ugovora imati na raspolaganju dvije stanice za tehnički pregled vozila u zapadnom dijelu i dvije u istočnom dijelu Zagreba”. Na taj način, kažu vlasnici stanica za tehnički pregled vozila, iz utrke za posao izbacuju se sve stanice koje se nalaze u središtu, južnom i sjevernom dijelu Zagreba.
Oni ističu da se tim uvjetom krši Zakon o javnoj nabavi, odnosno načela javne nabave kojima je zabranjena diskriminacija i prema kojima svi potencijalni ponuditelji moraju imati jednak tretman. Tvrde i da se zakon krši u još dvije točke javne nabave. Jedna je da stanice moraju imati uslugu izdavanja potvrde i probnih pločica, a druga je da je kriterij odabira najpovoljnija cijena ponude.
Odgovor Grada Zagreba
Naime, nijedna stanica za tehnički pregled vozila, kažu vlasnici stanica, nema ovlasti izdavanja pokusnih pločica prema odredbama zakona. Napominju i da su cijene za tehnički pregled vozila i naknade koje se plaćaju pri registraciji vozila propisala nadležna tijela i nije ih moguće smanjivati.
Iz Grada Zagreba kažu da se u njihovu voznom parku nalazi više od 200 kamiona za odvoz komunalnog otpada te više od 400 autobusa kojima se obavlja javni prijevoz putnika i još velik broj mopeda i osobnih automobila.
– Naša su vozila raspoređena na više lokacija u Zagrebu te smo tražeći ovaj dokaz htjeli izbjeći stvaranje dodatnih troškova u poslovanju. Autobusi ZET-a dislocirani su u garažama AP Podsuseda i AP Dubrave, a svakim generiranjem dodatnih praznih kilometara koji nisu u funkciji prijevoza putnika stvaraju se dodatni troškovi i poremećaji u odvijanju javnog prijevoza – tvrde iz Grada.
A na pritužbe o cijeni za tehnički pregled vozila i izdavanje probnih pločica poručili su da je Grad Zagreb kao naručitelj posla izradio troškovnik sukladno odluci Ministarstva unutarnjih poslova o visini naknada za tehnički pregled.
Hm, koliko god pljuvali, ima neke logike. Zamisli da tehnički u Zvonimirovoj dobije pregled autobusa i smetlištarskih kamiončina. Svi susjedi bi bili u deliriju od sreče, kad im počnu rondati u sedam ujutro do dvadeset sati navečer i širiti ugodnee mirise nakon povratka sa Jakuševca. Ali da bi trebalo biti transparentno, - trebalo bi.