brojne manifestacije

Zagreb s nikad više manifestacija očekuje premašivanje lanjskog turističkog prometa

prazan Zagreb Trg bana Jelačića
Foto: Anto Magzan/Pixsell
17.06.2016.
u 08:01

S obzirom na brojne manifestacije i sve veću popularnost Zagreba na stranim tržištima, ove se godine očekuje dosezanje ili barem približavanje brojci od dva milijuna noćenja, ističe direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld.

Zagreb je u prvih pet mjeseci ostvario 6 posto više turističkih dolazaka i 12 posto više noćenja nego lani, a s obzirom na brojne manifestacije i sve veću popularnost Zagreba na stranim tržištima, ove se godine očekuje dosezanje ili barem približavanje brojci od dva milijuna noćenja, ističe direktorica Turističke zajednice grada Zagreba Martina Bienenfeld.

– Situacija u Zagrebu, kada govorimo o turizmu, jako je dobra. Iz godine u godinu se bilježe odlični porasti u dolascima i noćenjima turista, što se nastavlja i ove godine, u kojoj je u prvih pet mjeseci došlo više turista nego u isto vrijeme prošle godine. Nitko pritom ne očekuje i ne misli da se trend dvoznamenkastog rasta po mjesecima može događati unedogled, jer su i smještajni kapaciteti donekle ograničeni. No, naše aktivnosti na stranim tržištima (koja su nešto drukčija od onih gdje nastupa HTZ), promoviraju Zagreb kao "city break" destinaciju (za kratki gradski odmor), u kojoj se svakog mjeseca događa nešto novo što privlači i domaće i strane turiste – ističe u razgovoru za Hinu Bienenfeld.

Iznosi pritom nove primjere događanja u Zagrebu samo za lipanj, poput festivala Design District Zagreb (od 16. do 19. lipnja), koji spaja arhitekturu, dizajn, kulturu, urbanizam i turizam sa stanovnicima tog dijela grada grada i njegovim gostima. Tu je, naravno, i jedan od najvećih i najvažnijih glazbenih festivala za Zagreb, ali i cijelu Hrvatsku, InMusic (20. do 22. lipnja), na kojemu se očekuje i više od 90 tisuća posjetitelja.

– InMusic festival u lipnju i Advent u prosincu, koji će ove godine također biti još bogatiji sadržajima nego do sada, dva su najvažnija događanja za turizam Zagreba, no tu je i na stotine drugih manjih manifestacija, uličnih i drugih festivala, sajmova i događanja u svim mjesecima godine, koji svojom raznovrsnošću i kvalitetom također privlače veliki broj i turista i građana Zagreba – kaže Bienenfeld.

Naglašava da Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ) i financijski i/ili na druge načine sudjeluje u gotovo svim manifestacijama u gradu, u što ulaže oko 50 posto svog godišnjeg proračuna.

Ističe i da su u TZGZ-u ponosni što sudjeluju u brojnim projektima koji objedinjuju kreativne industrije, kulturu i turizam te da im je jako važno što se u to često uključuju i građani Zagreba, jer je upravo cilj da i oni aktivno sudjeluju u kreiranju turističkog proizvoda. To je i jedna od osnova destinacijskog menadžmenta u turizmu koji u Zagrebu provode u suradnji javnog i privatnog turističkog i drugih sektora zadnjih godina.

– Ako sugrađani prihvate naše projekte, onda je to već više od pola uspjeha i tada ih možemo promovirati bez sumnje i na stranim ciljanim tržištima. To je pravi destinacijski menadžment – smatra Bienenfeld.

Proračun manji, ali aktivnosti više

Za drugu polovicu godišnjeg proračuna kaže da ulažu otprilike u promociju, što je slučaj i ove godine, iako je, napominje, zbog 15-postotnog smanjenja turističke članarine ove godine ukupni proračun TZ-a smanjen za nešto više od 12 milijuna kuna.

– To nije malo smanjenje, ali ono ipak ne utječe na naše aktivnosti koje smo i povećali u odnosu na prošlu godinu kako bismo ostvarili zacrtane ciljeve za ovu godinu", ističe dodajući da praktički sve što se događalo lani, bit će i ove godine pa tako i tijekom ovog ljeta, kada se ponovno otvaraju dvorišta Gornjeg grada, Ljeto na Griču, Štrosu, Zrinjevcu i druge manifestacije.

Uz navedeno, ima i mnogo novih događaja, kao i onih koji se promoviraju na stranim tržištima, a odnose se na enogastronomiju Zagreba i okolice te posebice na kongresnu ponudu koja, uz kratke odmore, čini glavninu zagrebačkog turističkog prometa.

Na pitanje žale li se turisti na radove na ulicama u središtu grada, kaže da su obnove ulica, pogotovo Radićeve i drugih, jednostavno potrebne zbog infrastrukture i samih stanara te da od turista do TZGZ-a u vezi toga nije došla apsolutno nijedna pritužba.

Slično je i s radovima na Uspinjači koja će se ponovno otvoriti oko sredine srpnja, pri čemu naglašava da turisti itekako lijepo koriste sve druge pravce za obilazak Gornjeg grada.

– Radovi na obnovi gradske infrastrukture definitivno nisu nikakav minus što se dolazaka i kretanja turista po gradu tiče, jer ne utječu na sve ono zanimljivo što Zagreb kao cjelogodišnja destinacija ima i nudi –  poručuje Bienenfeld dodajući da, uz suradnju s Gradom i njegovim institucijama, dobro surađuju i s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) te Ministarstvom turizma s kojima rade na puno zajedničkih aktivnosti.

>>Turisti žele u muzeje, no na blagdane oni ne rade

Komentara 1

BE
Berlioz
13:00 17.06.2016.

Smiješno mi je kada ljudi prigovaraju zbog izvođenja radova za lijepog vremena. A kada bi se trebali izvoditi ti radovi, po zimi? Zar niste nikada bili u Beču, Parizu ili nekom drugom europskom gradu, zar niste vidjeli da i tamo rade po ljeti?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije