Ritam grada

Poučak Uber ili kako se uspješno boriti protiv aplikacije

uber taxi
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
1/2
21.12.2015.
u 11:40

Radio Taxiju kod aplikacije smeta isto što i ranije kad su na zagrebačko tržište dolazili Cammeo, Oryx i Eko taxi - razvijanje konkurencije i kvalitetnije usluge

Hoće, neće, neće, hoće, na kraju je Uber ipak stigao. Oduševljenje nije dugo trajalo, odgledali smo još jedan déjà vu gdje se bratija s parkinga udružuje i zajednički udara po – aplikaciji.

Teško im je, nema živog protivnika. Oryx je bio tu, fizički prisutan, moglo mu se svašta pa je na kraju i izguran uz navodnu štetu od više desetaka milijuna kuna. Cammeo je bio nešto žilaviji, ostao je izgleda ponajviše zahvaljujući niskim troškovima operacije. Eko taxi nije bio neka prijetnja, nije se ničim izdizao, za regularnog "taksijanera" ekološki čistija vožnja ne znači ništa.

Žilav je ipak taj Uber, treba tu i pomoć Grada, koji nije dopustio besplatne vožnje, kao što ni Cammeo ne može više nuditi besplatna prva dva kilometra. Ne smeta Gradu ni to što uberovci ne stoje na stajalištima, licence ne daju, jer će nove izdati tek 2017. Ne uvažava se to što je u osnovi to najam vozila s vozačem.

A što ćemo mi dotad? Luksuz vožnje u novim VW-ima ili Audijima oduzeli su nam s Oryxom, jeftinu vožnju uspjeli su poskupiti kod Cammea, sada bi se naprosto riješili Ubera. Zauzvrat nude gotovo pa ništa. Nema propisa koji bi nalagao da vozila, ili barem neki njihov broj, mora u opremi imati sjedalicu za dijete ili omogućavati prijevoz kućnog ljubimca. Od ukidanja monopola Radio Taxija, a time i poništenja više tarife za noćnu vožnju, prijevoz prtljage i vožnju vikendom, od naših starih taksista nismo u pogledu kvalitete usluge dobili gotovo ništa.

Čak ni ujednačenu boju svih taksija koji gradom voze. Jedino najave da treba poskupjeti jer oni gomilaju gubitke. Osim što su jadne uberovce dali pohapsiti, nismo vidjeli vijest da je netko od regularnih taksijanera isprobao vožnju Uberom pa se uvjerio ima li tu niže cijene, većeg komfora, druge opasnosti. Da jest, uvjerio bi se da neke velike opasnosti nema. Razlika je jedino u aplikaciji. Koja ne dopušta zgodan trošak uspostave poziva koji se nameće onima koji smartphoneu nisu baš vični ili živoj osobi vjeruju više.

Komentara 5

DU
Deleted user
13:06 21.12.2015.

treba uzeti jaja i paradajze i udriti po gradskom poglavarstvu i taksistima iz gore navedene udruge....to je kriminalna organizacija koja maltretira gradjane i trziste. uber je super....i kao ideja i kao platforma...

MX
mx123
14:41 21.12.2015.

Srećom, još nisu uspjeli... uberdinamo

WA
wankel
19:56 01.01.2016.

Ono sto niti jedan medij još nije objavio jest da je ta nova ekonomija dijeljenja za novu godinu podignula cijene za skoro 3x!!! Tako je start iznosio 24kn, svaka minuta vožnje (nešto sto drugi ne naplaćuju) je iznosila 1.5kn i kilometar vožnje je bio 11.5kn. To su iznosi koje su naplaćivali "stari" taksisti, to je nešto sto nije valjalo i što se više ne bi smjelo pojavljivati. Grad Zagreb ima maksimalnu propisanu cijenu starta od 16kn i cijenu po km od 6kn, što znaci da su ove cijene ilegalne! I onda ako opet budu kažnjeni zbog kršenja zakona (što je i više nogo očito) platiti će hrpu PR agencija i novinara da okrenu priču kako su oni zapravo žrtve. Sad me zanima kako bi reagirali novinari i drugi sugrađani da taksi službe samoinicijativno podignu svoje cijena za 3x samo zato jer je pao snijeg i veća je potražnja za taksi uslugama?

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije