Prvi mali Mazdin SUV, model CX-3, ulazi u jedan od najbrže rastućih tržišnih segmenata, a njegovi najvažniji aduti proizlaze iz činjenice da se pridružio paleti Mazdinih modela nove generacije koji sadrže SkyActiv tehnologiju. U Hrvatsku je novi gradski crossover već stigao po početnoj cijeni od 130.469 kn za osnovnu 2,0 benzinsku izvedbu sa 120 konjskih snaga, prednjim pogonom, te preciznim i brzim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.
Upravo ovaj motor smatramo odličnim izborom za CX-3 jer raspoloživu snagu iskorištava odlično. Snažno vuče već od nižih okretaja, a na zahtjevnoj testnoj ruti prosječno nam je trošio 6,2 l/100 km. Benzinski SkyActiv-G nudit će se još i sa 150 konja, dok dizelski SkyActiv-D 1,5 razvija 105 KS. Troši skromnih 4,0 l/100 km (FWD i 6-brzinski ručni mjenjač), a za iskoristiti njegov puni kapacitet treba ga držati na višim okretajima. U ponudi je i SkyActiv 6-brzinski automatski mjenjač, a uza sve navedene motore može se odabrati i inteligentan pogon na sva četiri kotača. SkyActiv šasija dala je velik doprinos upravljivosti i stabilnosti novog modela.
Dinamične vanjske linije diktiraju i izgled ergonomski uzorne putničke kabine. Uz visoku kvalitetu materijala i izrade, head up display u ovu klasu unosi dašak luksuza, a Mazda CX-3 donosi i najnovije i-Activsense sustave za povećanje aktivne sigurnosti, kao i pasivnu zaštitu na visokoj razini. Na udobnim prednjim sjedalima prostora ne manjka, no stražnja je klupa (prvenstveno zbog malo prostora za noge) namijenjena djeci ili odraslima samo za kraće rute. Prtljažnik prima 350 litara (uključujući prostor ispod podnice), što se spuštanjem stražnjih sjedala može proširiti na 1260 litara.
>> Francuski crossover za manje zahtjevna tržišta od 32.000 kuna
>> Novi crossover ujedinio je gradsko nasljeđe Fiata 500 i Jeepovu robusnost
Odličan, kao i sve mazde zadnjih par godina. Najdraže mi je što se drže klasičnih motora. Za razliku od retardiranih švaba sa downsindromsizing 3 cilindra + turbo, to neće 100.000 km preći...