HILUX

Vozili smo osmu generaciju Toyotina nepoderivog pick upa - u Namibiji

Toyota Hilux
Foto: Sandra Mikulčić
1/6
03.06.2016.
u 11:00

Hilux osme generacije robusniji je i izdržljiviji od prethodnika, a usvojio je i bolju upravljivost, veću udobnost te mu je kabina bogatije opremljena

Došli ste skroz do Namibije da biste vozili auto? - u nevjerici je pitao namibijski granični policajac u zračnoj luci Windhoek, pogledavajući čas biljezima izrešetanu putovnicu, čas novinarsko lice, koliko umorno nakon gotovo 15 sati leta, toliko sretno zbog dolaska na odredište.

- Da, tako je. Tu se održavaju prve probne vožnje novog Toyotina pick upa Hilux, a vaši ga susjedi, uostalom, proizvode.

I u Hrvatsku iz Južne Afrike

Hoćete reći da će Hilux kojeg kupi netko kod vas u Hrvatskoj biti proizveden u Južnoj Africi? Da, odgovorismo, što je rezultiralo osmijehom i novim biljegom u putovnici.

Nakon kratkog transfera stigli smo u Naankuse - lokalitet usred divljine koji objedinjuje utočište za divlje životinje, bolnicu za bušmane, ali i brojne vile u većinom nizozemskom vlasništvu. Surovi teren odmah je dao naslutiti što nas čeka. Toyota je naumila demonstrirati sposobnosti osme generacije Hiluxa pod maksimalnim opterećenjem. Namibija je, u što smo se tijekom iduća četiri dana uvjerili, idealna zemlja za to. Ceste su asfaltirane samo u gradovima, što znači da je 80 posto prometnica makadam. Oštro kamenje koje prijeti gumama i oblaci prašine od koje nismo vidjeli ni auto koji je u konvoju vozio ispred nas traže visok stupanj koncentracije i oči prikovane za ‘cestu’. U Namibiji se vozi lijevom stranom, a ‘lokalci’ po tom makadamu voze prilično brzo, što su dodatni razlozi za oprez. Iako nam se ideja vožnje u konvoju u početku nije sviđala, ubrzo je postalo jasno da je to u ovakvoj misiji najbolji način kretanja. Dva najzahtjevnija testa - ruta po težem off road terenu i vožnja po dinama pustinje Namib - Hilux je odradio prvoklasno, dokazavši da je i u najnovijoj, uglađenijoj generaciji nastavio razvijati svoje već proslavljene sposobnosti svladavanja svih vrsta podloga. Nepoderivi Hilux bez problema je pregazio planinski masiv koji se ispriječio na putu do pustinje. O težini terena dovoljno govori što smo tih 50 kilometara u okolici našeg planinskog kampa Namibgrens svladavali puna četiri sata. U podnožju čuvene dine 7 - turističke atrakcije koja impresionira i visinom i ljepotom - gume na Hiluxima ispumpane su, pak, na 0,8 bara. U nižoj brzini, pri visokim okretajima, robustan je Hilux (naravno, s 4x4 pogonom i blokadom diferencijala) pustinju Namib pretvorio u zabavni park.

Novi dizelaš od 150 konja

Čvršći, snažniji i izvan asfalta sposobniji nego ikad, Hilux je i dalje – Hilux. Moćan stroj sposoban povući i povesti sve što treba i po najtežim terenima. Japanski ‘radni konj’ tako je opet pokazao besmislenost hrvatskih propisa koji ga silom guraju među osobne automobile. Izdržljiv i robustan pick up ni u najluksuznijoj verziji - iako mu je nova generacija donijela bogatiju opremu i profinjeniji interijer - nije automobil za obiteljsku svakodnevicu. Ali zato može povući do 3,5 tone. Tovarni mu je oprostor veći, čvršći i praktičniji. Hilux je ponuđen s novim 2,4 D-4D Global Diesel motorom. U prosjeku troši 7,1 l/100 km, a nudi 150 KS, uz 400 Nm između 1600 i 2000 okretaja. Na izbor su i benzinci sa 166 i 281 KS. U hrvatske salone stiže u lipnju.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije