ADAPTIVNI TEMPOMAT

Elektronički čuvar pazi na razmak i olakšava vožnju

tempomat
Foto: STR-5959/PIXSELL
25.01.2016.
u 18:00

Današnji adaptivni sustavi kočenje i ubrzavanje vrše znatno uglađenije i opuštenije

Prije samo desetak godina tempomat se smatrao “čudom” koje se ugrađivalo samo u najskuplje automobile – postavili biste brzinu i automobil bi ju samostalno održavao, pritom vam omogućivši da odmorite desnu nogu od stiskanja papučice gasa. Danas je to gotovo nezaobilazan dio opreme svakog imalo ozbiljnijeg modela, neovisno o segmentu u kojem se nalazio, od gradske klase naviše. Istim putem, očekuje se, ubrzo će krenuti i njegova naprednija verzija, adaptivni tempomat koji je već duži niz godina dostupan na tržištu. Taj napredniji i kompliciraniji sustav zasad je uglavnom raspoloživ, gotovo uvijek uz izdašnu doplatu, u autima više/srednje klase, no očekuje se da će u sljedećih nekoliko godina biti sve češći i u kompaktima.

Koristi sofisticiran radar

Drugim riječima, adaptivni tempomat još uvijek je “luksuzna” oprema, no po čemu se točno razlikuje od klasičnog tempomata? Naime, adaptivni tempomat koristi sofisticiran radar kako bi očitavao brzinu i udaljenost vozila ispred, a u modernijim (i uglavnom skupljim) automobilima to čini konstantno kao dio sigurnosnog sustava koji u nuždi automatski koči vozilo ako dođe do opasnosti od sudara. Kao i klasičan tempomat, takav napredniji sustav vozaču omogućuje postavljanje željene brzine koju automobil automatski održava, no osim toga, adaptivni ujedno samostalno održava unaprijed određeni razmak.

Koči neovisno o vozaču

Drugim riječima, ako vozilo ispred koči, automobil s adaptivnim tempomatom također koči (neovisno o vozaču koji samo upravlja volanom) te održava spomenutu unaprijed određenu udaljenost; kada vozilo ispred ponovno počne ubrzavati ili se pomakne u drugu traku, automobil ponovno automatski ubrzava na postavljenu brzinu, skenira područje ispred i ponovno održava razmak kada se pojavi vozilo ispred. Postoje diskretne razlike, ali adaptivni tempomati funkcioniraju u rasponu brzina od 30 do 210 km/h. Kao i kod klasičnog tempomata, rad adaptivnog prekida se kada vozač dotakne kočnicu ili pritisne gumb na upravljaču. Kada su se prvi put pojavili, adaptivni tempomati bili su prilično grubi s kočenjem i nimalo relaksirajući kada bi se u traci ispred iznenada pojavio drugi automobil. Međutim, ta je tehnologija znatno napredovala pa današnji adaptivni sustavi kočenje i ubrzavanje vrše znatno uglađenije i opuštenije, a da putnici uopće ne primijete da vozač nije taj koji upravlja pedalama.

>> Prostraniji u kabini, ostao kompaktan za gradski promet. Cijena kreće od 79.900 kuna

>> Nastavlja vožnju i ondje gdje asfalt završava

Ključne riječi

Komentara 1

IV
Ivanveliki
19:01 25.01.2016.

a sto ako se tempomatom na autocesti vecom brzinom priblizavate autu ispred vas kako bi ga zaobisli jel i tada koči? Kako se ponasa u krivinama? Toliko pitanja a nigdje odgovora novinara na obicne svakodnevne situacije

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije