upozorenje vozačima

Upalila vam se ova lampica u automobilu? Ne smijete je ignorirati! Evo što prvo napravite

Zagreb: Pokvareno vozilo na cesti
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
1/4
19.11.2022.
u 18:00

Ona se pali odnosno ostane upaljena nakon startanja motora kada neki od senzora sustava automobila detektira nepravilnost u radu automobila.

Baš ste izgurali cijeli mjesec bez nenadanih troškova i iščekujete plaću, a onda se na instrumentnoj ploči vašeg automobila upali ona – "kontrolna lampica motora" odnosno "lampica za upozorenje na motor/emisije" ili na engleskom "check engine".

Jedna od najopćenitijih signalnih lampica upozorenja na instrumentnoj ploči automobila koja označava da nešto nije u redu s vašim automobilom od koje zaziru svi vozači jest "check engine", odnosno u prijevodu "provjerite motor". To je ona žuta lampica u obliku bloka motora koja se pali s drugim lampicama kada date kontakt okretanjem ključa ili pritiskom na tipku za paljenje, a morala bi se ugasiti s drugim lampicama kada se motor pokrene.

Ona se pali odnosno ostane upaljena nakon startanja motora kada neki od senzora sustava automobila detektira nepravilnost u radu automobila.

Dobra je vijest da to ne mora biti nikakav ozbiljan kvar, ali paljenje lampice "check engine" nipošto ne treba ignorirati.

Ako ona ostane upaljena nakon startanja motora prvo probajte ugasiti i ponovno upaliti motor, nakon što ste se isključili iz prometa, pa ako se nakon restartanja motora lampica ugasi vjerojatno se radi o trenutačnoj ili jednokratnoj greški, otkrivenoj zahvaljujući senzorima. Ako je u pitanju zanemariva greška i lampica se više ne upali, najvjerojatnije je sve u redu s vozilom.

Ako se lampica ne gasi ili se takva situacija ponavlja nakon višekratnog paljenja motora, odnosno signalna lampica svijetli duže vrijeme i ne gasi se prilikom ponovnog pokretanja motora, najbolje je posjetiti mehaničara i provjeriti razlog njezina paljenja.

Vožnja s upaljenom lampicom "check engine“ na dulje vrijeme nikako nije preporučljiva, bez obzira na to što ne osjećate nikakvu razliku u radu motora i snazi automobila. Ako pak osjetite da automobil ostaje bez snage ili je motor prešao u "safe mode" (siguran način rada) i ne može postići veći broj okretaja te normalno ubrzavati, bez odlaganja se odvezite do mehaničara.

Mehaničar će pomoću dijagnostičke opreme locirati mjesto kvara i detektirati razlog kvara.

Razlog paljenje lampice "check engine" može značiti probleme s mnogim dijelovima motora i usisnog te ispušnog sustava automobila. Kvar lambda sonde, greška sustava za ubrizgavanje, oštećenje DPF filtera ili katalizatora, mjerenje određenih temperatura i pritisaka, kvar EGR ventila samo su neke od mogućih grešaka na koje ukazuje ta lampica. Također, može se raditi o kvaru senzora, niskom naponu električnih instalacija, oksidiranim spojevima, vlazi u instalacijama...

Lampicu "check engine“ koja je dijelom sustava za samodijagnostiku automobila imaju svi današnji automobili. Sustav koji se sastoji od brojnih senzora koji nadziru pogonski sustav i šalju informacije centralnom računalu automobila. Bilo kakvo odstupanje može biti razlog paljenja lampice za provjeru motora na nadzornoj ploči vozila.

Važno je napomenuti da prilikom kupnje rabljenog automobila obvezno provjerite radi li lampica za provjeru motora. Okretanjem ključa u početni položaj, na nadzornoj ploči bi trebale zasvijetliti sve kontrolne lampice. Ako se lampica "check engine" uopće ne pali nešto nije u redu. To može značiti da je prethodni vlasnik vozila, odnosno njegov mehaničar, zbog nemogućnosti uklanjanja greške, jednostavno isključio lampicu, ali nije riješio problem. Dakako, treba vas zabrinuti i ako lampica ostane upaljena i nakon pokretanja motora.

Rimac Nevera postigla brzinu od 412 km/h i postala najbrži serijski električni automobil na svijetu

Ključne riječi

Komentara 3

DO
dopizdilomi
19:57 19.11.2022.

"Kod mene na "tabli" nema lampica, sve je prebojano bijelim korekturnim lakom."

PA
PallMall
15:12 28.11.2022.

Nikad cuo za EGR ventil, ima AGR ventil, sa OBD2 Diagnostickim aparatom ocitate gresku sami,najcesci kvarovi su zaprljan AGR ventil i lamda sonde,i jedno i drugo se moze ocistiti il zamjenuti sam.

MT
makan tahi
21:06 19.11.2022.

meni je problem ako mi se ne upali lampica

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije