Pandemija koronavirusa natjerala je sve tvrtke da svoje zaposlenike pošalju kući i u što kraćem roku organiziraju rad od doma. IT tvrtke vjerojatno su jedne od onih kojima to nije bilo posebno teško. Ipak, premda mnogi u svojem redovnom poslovanju imaju fleksibilan rad i radno vrijeme, nije isto to činiti jer je tako najbolje za zaposlene i za produktivnost ili pod “prisilom”.
Korona nije poslala dio zaposlenih doma, već kompletno poslovanje, a tada kolaboracijski alati i sve ono što IT tvrtke interno koriste, bilo da se radi o njihovim proizvodima ili “posuđenima”, dolazi na svojevrstan test.
Članice CISExa, udruge izvoznika softvera, pitali smo što koriste, odnosno koje alate iz vlastite radionice kombiniraju s onim uobičajenima i što im je zapravo pomoglo da prebrode epidemijske uvjete rada.
IT Sistemi
ITS Advanced Signature Service
Hrvoje Sukić, COO: Kako poslujemo na 3 lokacije – Zagreb, Split, Mostar – kolaboracijski alati nisu nam novost, samo se sada sva komunikacija i kolaboracija preselila na Microsoft Teams. ITS Advanced Signature Service je naša usluga zahvaljujući kojoj, u skladu sa svim sigurnosnim standardima i zakonskim odredbama, potpisujemo dokumente naprednim elektroničkim potpisom.
OfficePoint, naše DMS rješenje za elektroničko uredsko poslovanje, omogućuje nam pak jednostavno, brzo i sigurno upravljanje kompletnim poslovnim sadržajem.
Mediatoolkit
Cloud rješenja
Ivor Bihar, COO: Kreirali smo niz integracija kojima iz raznih alata za svakodnevni rad stvaramo jedan smislen ekosustav u kojem svi zaposlenici mogu pratiti razvoj pojedinih projekata i njihov utjecaj na segmente posla. Jedna bitna karakteristika svih alata koje koristimo jest da se radi o cloud rješenjima. Bez lakog pristupa aplikaciji, sve njene funkcije u ovakvoj krizi postaju beskorisne, zbog čega, uostalom, Mediatoolkit od početka razvijamo “u cloudu”. Zbog toga i usred globalne krize nismo primijetili nikakav pad u korištenju jer se i naši klijenti svakodnevno iz svojih domova spajaju na Mediatoolkit i pozorno prate svoju medijsku sliku koja u novonastalim okolnostima može još direktnije utjecati na opstojnost tvrtki.
InSky Solutions
ContactInSky za sve
Darko Pucarević, poslovni savjetnik: U InSkyu ne samo da smo osigurali rad svojim djelatnicima od kuće već smo osigurali svim našim korisnicima ContactInSky rješenja maksimalne uvjete za neometani rad iz vlastitih domova ili drugih dislociranih lokacija kako bi i u ovim teškim vremenima i dalje mogli obavljati svoje poslovne aktivnosti.
Naše najpoznatije i višestruko nagrađivano vlastito razvijeno kolaboracijsko rješenje ContactInSky bazirano je na Microsoftovoj tehnologiji koje omogućuje kolaboraciju korisnika na jednostavan i brz način. Osim telefonskih poziva, ContactInSky sustav objedinjuje ostale komunikacijske kanale poput emaila, SMS-a, web-chata, Vibera, WhatsAppa, Facebook Messengera te integrirano prati sve aktivnosti putem različitih kanala. Također, rješenje sadrži podsustav analitike i izvješćivanja sa svim potrebnim izvješćima za određenu industriju koja su već kreirana te nudi mogućnost korisnicima da kreiraju vlastita izvješća.
HSM informatika
Sve uz Google G suite
Jakov Urbanke, član uprave i direktor Cloud Consultinga: Naši glavni dobavljači, Google, Adobe i Salesforce, svjetski su lideri u alatima za kolaboraciju. Zato smo često imali priliku među prvima u regiji doći u doticaj s novim tehnologijama i implementirati ih u svoje poslovanje. Vrlo aktivno koristimo rješenje za upravljanje odnosima s klijentima, održavamo online sastanke i digitalno potpisujemo dokumente. Alat za uredsku kolaboraciju Google G suite koristimo već više od 10 godina. Pored Gmaila za slanje mailova, radimo videkonferencije s klijentima i interno preko Google Meeta i međusobno kolaboriramo na dokumentima. U ovim vremenima nam se pokazao kao naročito nezamjenjiv alat, a isti feedback dobivamo i od naših korisnika.
Upravo radi toga smo u HSM-u odlučili donirati 250 sati usluga koje pomažu oko kontinuiteta poslovanja, kao što je primjerice besplatni trening i pomoć oko postavljanja sustava novim Google G suite korisnicima te na taj način tvrtkama olakšati investiciju u takvo rješenje.
HR Cloud
Workmates intranet
Maja Vlaić, Sales Representative Croatian Lead: Unutar našeg sustava nudimo nekoliko rješenja za različita područja rada HR odjela. U sklopu sustava koje nudi rješenja za praćenje aplikanata, onboard te praćenje godišnjih odmora, nudimo i Workmates – zaposlenički intranet izrazito zanimljiv te koristan u situacijama poput ove u kojoj se trenutačno nalazimo. Workmates je vrsta zaposleničkog intraneta čiji je temeljni cilj povezivanje zaposlenika te povećanje njihova angažmana. Drugim riječima, to je interni komunikacijski sustav u kojemu kompanija može imati informacije o važnim događajima, najvažnije informacije za koje svi zaposlenici i nadređeni trebaju znati i slično. Ova aplikacija dopušta korištenje feeda na kojemu su vidljive sve objave, kreiranje posebnih kanala za skupine zaposlenika te kreiranje obavijesti za cijelu kompaniju od strane administratora. Workmates se koristi u kombinaciji s Kudos aplikacijom, a Kudos se koristi kao platforma za priznanja. To može biti pohvala zaposlenika drugom zaposleniku ili pohvala menadžera zaposleniku. Ova aplikacija omogućuje davanje i primanje virtualnog javnog priznanja i nagrade svakom članu tima koji je na bilo koji način doprinio radu tima i kompanije.
U trenutku kada socijalni kontakt izostane, Workmates nudi surogat uredskog okružja s jednako ugodnom okolinom te daje prostor zaposlenicima u kojemu mogu međusobno komunicirati, hrabriti jedni druge te jedni drugima davati priznanja za rad. S druge strane, kompaniji nudi mogućnost kreiranja informativnih stranica, koje će osigurati jednoznačnu komunikaciju te prisutnost svake informacije koja je zaposlenicima u određenom trenutku važna. Workmates nadilazi i samu mogućnost interne komunikacije pružanjem mogućnosti kreiranja stranica koje zaposlenici mogu dijeliti na društvenim mrežama. Interna komunikacija, kreiranje anketa, objavljivanje važnih informacija, davanje grupnih i pojedinačnih priznanja, kreiranje sadržaja koji se mogu dijeliti izvan sustava – sve to zastupljeno je u aplikaciji koja povezuje sve zaposlenike.
TIS - Objektni informacijski sustavi
TIS LiveID i TIS-eSIG
Dubravko Šimag, business manager: S objavom pandemije uloga alata za kolaboraciju iz “korisnih” pretvorila se u “vitalno važne”. Većinu tih alata koristili smo i ranije iako pri tome možda nismo bili toliko fokusirani i unificirani.
Za videokonferencije i komunikaciju na projektima odabrali smo MS Teams i za sada smo sasvim zadovoljni. U komunikaciji s klijentima najčešće se prilagođavamo njihovu odabiru.
Alati za poslovnu komunikaciju i kolaboraciju, prvenstveno u B2B segmentu, s pandemijom su postali neizbježni.
TIS u svojoj ponudi ima sustav za digitalno potpisivanje dokumenata TIS-eSIG koji podržava sve načine potpisivanja dokumenata, uključujući i udaljeno potpisivanje koje je zbog pandemije izuzetno zanimljivo i traženo. Osim toga, implementiramo i sustav za udaljenu identifikaciju TIS LiveID koji omogućava identifikaciju novih klijenata i dogovaranje novih poslova s njima bez potrebe za direktnim kontaktom. Velika prednost ovog alata u tome je da pruža mogućnost nastupa na tržištima drugih zemalja na kojima to fizički nije moguće ili nije isplativo.
Za razliku od IT sektora, koji se relativno brzo i bez većih problema prilagodio novim uvjetima rada, nekim gospodarskim granama prilagođavanje na nove uvjete predstavlja veći problem jer zadire u dosadašnje procese i navike. Za takve situacije preporučujemo korištenje inovativne Robot Process Automation tehnologije i Automation Anywhere RPA platforme. Njezinom uvođenjem postojeći procesi mogu se preoblikovati i prilagoditi novim potrebama uz minimum napora, bez intervencije u programski kod i baze podataka. Isto tako, mnogi manualni i visoko repetitivni poslovi mogu se automatizirati i prepustiti njihovo izvođenje RPA platformi.•