Nakon podataka o domaćim uspjesima na automobilskom tržištu, doznali
smo kako stvari stoje u Europi. Prema podacima JATO Dynamicsa, lani je
registrirano 15,688.137 novih osobnih automobila, što je u odnosu na
godinu dana ranije povećanje od 0,8 posto.
Radi se o izvještaju u kojem su zemlje EU (bez Malte, Bugarske i
Rumunjske, gdje JATO ne radi i gdje - bez obzira i na to - ne postoje
službene statistike i vlada popriličan nered) i EFTA-e.
Najveći pad registracija, čak 9,2 posto, zabilježen je u Njemačkoj gdje
su registrirana 3,148.164 vozila, a ujedno je riječ o najvećem
pojedinačnom tržištu. Nasuprot tome, gledajući u postotku, čak 52 posto
više registracija zabilježen je u Litvi ali, gledajući brojčano, riječ
je o tržištu od 21.605 vozila.
Volkswagen je, bez obzira na pad prodaje 3,8 posto u odnosu prema
godini ranije, i lani bio najprodavanija automobilska marka u Europi sa
1,607.750 registracija. Slijede Opel/Vauxhall, Ford, Renault, Peugeot,
Fiat, Citroen, Toyota, Mercedes i BMW. Osim VW-a, među prvih deset
marki pad bilježi i Renault (čak 8,3 posto) te Peugeot (1,4 posto).
U Peugeotu, ipak, ne trebaju biti nesretni, jer je njihov 207 sa
437.505 registracija najtraženiji model, dok 2450 primjeraka manje
bilježi Volkswagen Golf. Fiat je imao uspješnu godinu s povećanjem
prodaje na ukupno 964.116 komada.
Takav rezultat znači i povećanje prodaje od 7,7%, što u smislu
povećanja prodaje talijanskog proizvođača čini najuspješnijom među top
10 marki.
Ford Focus izgubio tron
Najprodavaniji europski model - Peugeot 207 - prodan je u 437.505 primjeraka, čime je ostvario povećanje od 105% prema 2006. godinu. Zanimljivo je da je tek na trećoj poziciji, iza Volkswagen Golfa, Fordov Focus sa 406.557 primjeraka, koji je tijekom 2006. držao vodeću poziciju. Četvrto mjesto pripalo je Opel Corsi sa 402.173 primjeraka, čime je postala traženija od Astre sa 402.044 jedinica. Slijede Renault Clio, Fiat Punto, Ford Fiesta, Volkswagen Passat i BMW serije 3.