Najprodavanija aplikacija za iPhone u 80 zemalja, koja je zaradila 70 milijuna dolara, jednostavna je igra Angry Birds. Svaki je mjesec preuzme 50 milijuna igrača na svoje mobilne telefone, kako mladih tako i onih malo starijih.
Kulturni fenomen smislili su Finci iz tvrtke Rovio. Okrugle ptice koje gađaju zelene svinje jednostavna su ideja. Na svakoj su razini sve kompliciranije strukture koje ptice trebaju srušiti kako bi došle do ukrasnih jaja i uništile zločeste zelene svinje.
Igra je osmišljena za touchscreen-telefon, a funkcionira poput jednostavne dječje praćke iz koje se ispaljuju ptice. Zanimljivo je da su svinje izabrane kao glavni negativci jer je u vrijeme kad je igra stvarana svijetom harala svinjska gripa. Kako se napreduje u igri, tako se mijenjaju sposobnosti ptica. Jedna se ptica može pretvoriti u tri, crna ptica može eksplodirati, a žuta može ubrzati u letu.
Milijuni korisnika smartphonea zarazili su se igrom. Nakon videoigre i plišanih igračaka brend se planira širiti snimanjem animiranog filma, gradnjom zabavnih parkova i proizvodnjom pahuljica za doručak.
Postoji 40 različitih inačica igre, a većina ih je besplatna.
Angry Birds postale su treći po redu najkopiraniji brand u svijetu, nakon Disneyja i Hello Kitty. Teško je pretpostaviti koliko će dugo Angry Birds ostati na vrhu, no jedno je sigurno: nakon Pacmana, Tetrisa i Angry Birdsa doći će vrijeme i za sljedeću igru.
_______________ NEMA DO SUPER MARIA!!!