ANTASIA NOIR

Domaća detektivska avantura s likovima koji više pripadaju nekom Tolkienovu djelu nego 20. stoljeću

Antasia Noir
Foto: Antasia Noir
1/4
17.09.2016.
u 17:00

Tim Antasije Noir čine scenarist i idejni začetnik priče Aleksandar Zemunik, programer Ivan Hačić te ilustrator i dizajner Matija Tomšić, kojima je ovo prva samostalna igra

Volite fantasy žanr, a posebno Tolkienov svijet hobita, vilenjaka, čarobnjaka...? U tom slučaju vjerojatno ste navikli da rasa orka većinom ima ulogu negativaca. No biste li se mogli povezati s jednim orkom koji ima drugačiju misiju? Ork Dantis nije uruk-hai ni neki klasični bezlični ork. Dantis je – detektiv! I to u misiji istrage ubojstva vilenjaka (koji je bio krijumčar). A sve se ne događa u Međuzemlju ni u nekom srednjovjekovnom okruženju, nego u razdoblju – hladnog rata. Sve to dio je nove videoigre domaćih autora Aleksandra Zemunika, Matije Tomšića i Ivana Hačića. Njihova igra Antasia Noir detektivska je avantura s likovima koji više pripadaju nekom Tolkienovu djelu nego 20. stoljeću. Tim Antasije Noir čine scenarist i idejni začetnik priče Aleksandar Zemunik, programer Ivan Hačić i ilustrator i dizajner Matija Tomšić, kojima je ovo prva samostalna igra.

Politička previranja

Spoj kompleksne krimi-priče s fantasy svijetom je neobičan. Pitali smo kreatore igre kako su došli do ideje.

– Koncept igre nastao je na game jam radionici u organizaciji studija Machina i Zagreb Noir festivala na kojem smo prijatelj Aleksandar Zemunik i ja prezentirali svoju viziju noir priče o istrazi ubojstva, ali smještene u dieselpunk/fantasy svijet. Na toj radionici smo upoznali Ivana Hačića koji se pridružio timu kao programer. Radnju igre osmislio je i napisao kolega Aleksandar – otkriva nam Matija, a Aleksandar je približio ideju:

– Htjeli smo izbjeći neke stereotipne koncepte orkova i vilenjaka, kakvi inače prevladavaju u fantasy svjetovima još od Tolkienova Gospodara prstenova. Stoga smo smjestili svoju viziju klasičnih fantasy rasa u jedan vrlo kompleksan svijet u kojemu nema jednostavne podjele na dobre i zle, nema bogova, nema magije, nema „the chosen one“ heroja ni demonskih supernegativaca kojima je glavni smisao postojanja da porobe ili pobiju sve oko sebe. Umjesto toga, Antasia je svijet prepun političkih previranja, velikih i malih igara moći, intriga, zavjera, revolucija. To je svijet sukoba tradicije i modernosti, živih društvenih procesa i iznad svega sukoba ideologija – objasnio je Aleksandar.

Dakle, izbor razdoblja hladnog rata doista izvrsno se uklapa u njihovu kompleksnu ideju.

– Orkovi i vilenjaci ovdje su dvije svjetske supersile koje su ostatku Antasije nametnule blokovsku podjelu nalik onoj iz vremena hladnog rata 20.stoljeća. Njihovo ideološko nadmetanje za ostvarivanje dominacije nad Antasijom dovodi cijeli taj svijet na rub izbijanja katastrofalnog svjetskog rata. To je pravi sukob civilizacija koji se odvija čak i na naizgled trivijalnoj razini. Primjerice, orkinje često nose hlače što je odjevni predmet koji vilenjakinje ne mogu smisliti ni u ludilu. Priča je prepuna takvih detalja koji na zabavan ili tragičan način ilustriraju svu dubinu besmislenosti toga sukoba civilizacija. Ukratko, htjeli smo stvoriti svijet koji izuzetno odiše ljudskošću i svim njezinim nijansama sive, ali da pritom u njemu nema i samih ljudi. Ljudi kao rasa u svijetu Antasije jednostavno ne postoje. To nam se učinilo kao vrlo zanimljiv element priče kroz koju se provlače i teme poput rasizma, nacionalizma, ravnopravnosti spolova, slobode mišljenja itd., teme koje se svakodnevno provlače i kroz naš ljudski život. Glavna inspiracija za likove i priču nam je svijet oko nas – zaključuje Aleksandar.

Igra dobro napreduje, igrači su na Steamu podržali njihov projekt.

– Nedavno smo odobreni na Steam Greenlightu, i to u vrlo kratkom roku, što vjerojatno govori o dobrom dojmu koji je naša igra ostavila na gamerski community. Cijela igra trebala bi biti gotova do kraja godine – predviđa Matija.

Kombinacija svjetova

Zadovoljni su prvim reakcijama igrača.

– Reakcije su izvrsne! Kombinacija klasičnog fantasy svijeta i steampunk/ dieselpunk elemenata u svijetu hladnog rata intrigantna je ne samo okorjelim gamerima nego i publici koja naprosto voli zanimljive priče.

Zanimljivo je da su se Matija i Aleksandar prijavili na radionicu Machine bez konkretnog nauma za izradu svoje igre.

– Kada je žiri koji je sudjelovao u game jam radionici izabrao baš našu priču za pobjedničku, shvatili smo da imamo dovoljno kvalitetan materijal. Nikad se ne zna kada će nečija ideja uhvatiti korijen – entuzijastički ocjenjuje Matija Tomšić. Preostaje vam samo da navijate za orka i riješite ubojstvo vilenjaka...

>> Od rada u kombiju do velebnog ureda u Ciboninu tornju

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije