Posebne epidemiološke mjere zbog koronavirusa, a posebno zatvaranje granica, bitno su utjecale i na tržište rabljenih automobila iz inozemstva. Registracije rabljenih automobila iz unosa u rastućem su trendu od ulaska Hrvatske u Europsku uniju 2013. godine, a lani ih je registrirano rekordnih 84.913.
Prema podacima Promocije plus, u prva četiri mjeseca ove godine u Hrvatskoj je registriran 19.271 rabljeni automobil iz inozemstva, za razliku od 28.129 automobila unesenih u istom razdoblju 2019. godine. Te brojke odaju ovogodišnji pad od 31,4% u odnosu na prvi kvartal 2019. godine. Ipak, još je uvijek to manji pad od pada prodaje novih automobila, čije su se registracije u 2020. smanjile za 46,5%, uz strmoglavi pad od 87,4% u travnju.
Pad je logičan jer većina trgovaca rabljenih vozila u travnju, kada se prodaja inače budi, nije radila, a zbog zatvorenih granica nitko nije mogao ni u inozemstvo po polovni automobil. Do daljnjega to nećete moći, ali automobili se mogu kupiti preko interneta, a transport funkcionira. Trgovci rabljenih od prošlog tjedna rade normalno, na lageru je dovoljno auta i očekuju normalizaciju poslovanja i veću potražnju baš zbog toga što nisu radili u travnju.
Najtraženiji na tržištu rabljenih vozila i dalje je Volkswagen. U prva četiri mjeseca uneseno ih je 3628, što je u odnosu na isto razdoblje prošle godine (kada ih je registrirano 5530) vrlo osjetan pad od 34,4%. Renault je i dalje na drugom mjestu s 2194 registracije u odnosu na 2993 u prva četiri mjeseca 2019. godine, što je ipak nešto manji pad od 26,7 posto. Da Hrvati vole luksuzne automobile njemačkih proizvođača dobro znamo, a potvrda toga je i unos rabljenih BMW-a, Audija i Mercedesa. Mnogi nemaju dovoljno novca za nove, skupe modele njemačkih automobilskih perjanica, pa tržište rabljenih njemačkih premium automobila već godinama cvjeta. BMW je treća najtraženija marka s 1904 registrirana automobila u prva četiri mjeseca 2020. godine (2900 u 2019.), bez obzira na pad od 34,3% u odnosu na 2019. godinu. Audi je odmah iza njega s 1723 registracije (2263 2019., - 23,8%), dok je Mercedes na 5. mjestu s 1520 registracija (2026 u 2019., - 24,9%).
Slijede Ford s 1324 registracije i padom od 38,1%, Opel s 1057 registracija i padom od 37,1%, pa Peugeot, Škoda, Citroen, Fiat, Nissan, Mazda, Smart, Hyundai, Volvo...
I među modelima na vrhu ljestvice nema promjene. Vladar tržišta rabljenih automobila već je godinama VW Golf. U prva četiri mjeseca zabilježeno je 1837 registracija, što je u odnosu na 2019., kada je u prva četiri mjeseca uneseno 2946 Golfova, pad od osjetnih 37,6%. Renault Megane je sa 764 registracije drugi najtraženiji model iz unosa (1323 u 2019., - 42,2%). Vrlo blizu Meganeu su VW Passat sa 731 registracijom (1151 u 2019.) i BMW Serije 3 sa 716 registracija (1110 u 2019.)
Slijedi Renault Clio sa 673 registracije, pa Audi A4, Ford Focus, Audi A3, BMW Serije 1, Opel Astra, VW Polo, Mercedes C-klasa. Zanimljivo, Škoda Octavia, najprodavaniji novi auto u Hrvatskoj, kao rabljeni se nalazi tek na 13. mjestu s 389 registracija.
Mnogi su očekivali da će cijene rabljenih automobila pasti, ali to se nije dogodilo.
- Jeftinije se možda vani mogu kupiti auti s više od 300.000 km, ali boljima koji su prešli do 150.000 km cijena nije pala. Dapače, bolje opremljeni auti su i skuplji. Auto iz inozemstva možeš kupiti samo online, ne možeš ga otići pogledati, ali transport funkcionira. Mi nismo radili mjesec i pol dana, a sad su već počeli upiti, nekoliko auta smo i prodali. Očekujemo da će u iduća dva mjeseca prodaja rasti – rekao je Damir Horvat, vlasnik prodavaonice rabljenih automobila Horvat automobili iz Zaprešića.
Neki su trgovci - poput Neostara - radili čitavo vrijeme karantene budući da su sa svojim webshopom prilagođeni online kupnji uz virtualni video pregled vozila od 360 stupnjeva i dostavu automobila.
znači, opet ništa od novog Audija, Merca...za 5-6 soma ojra... užas,