SAMO NA STRUJU

Kako doista izgleda vožnja električnim automobilom i koji smo domet postigli s jednim punjenjem

Renault Zoe
Foto: Native tim VL
1/5
06.05.2020.
u 11:25

Odvojili smo cijeli dan kako bismo saznali jesu li najnoviji električni automobili spremni preuzeti glavnu riječ na našim cestama?

Električni automobili postaju normalna pojava na našim cestama, a sve više modela postaje dostupno i kao plug in model. Uz primamljive poticaje, Hrvati se sve više interesiraju o kupovini električnog automobila, no kakvi su oni zaista u svakodnevnoj vožnji, mogu li parirati omiljenim dizelašima? I ono najvažnije, mogu li ostvariti normalan doseg kojim će polako zamijeniti aute na tradicionalni pogon?

Da bismo odgovorili na to pitanje, uzeli smo novi Renault Zoe, napunili bateriju i vozili ga cijeli dan po Zagrebu i okolici. Poanta testa nije bila da u idealnim uvjetima vozimo 50 km/h na laganoj nizbrdici uz povjetarac u leđa, već da u realnim svakodnevnim uvjetima iskoristimo blagodati električnog automobila i vidimo koliko će zaista automobil preći uz uživanje za volanom.

Na test smo krenuli s 91% baterije, a domet je bio deklariran na nešto preko 300 km. Niti u jednom trenutku nismo koristili eco mode, niti gasili neke od pomagala radi čuvanja baterije. Jedina pomoć bateriji je bila vožnja u b modeu, koji je otpuštanjem papučice gasa uključivao intenzivniju regeneraciju kočenja, ali vjerujemo da će većina vlasnika električnog automobila i koristiti sličnu opciju. Uvjeti na cesti su bili tipični proljetni, svježije jutro i večer uz ugodno toplo prijepodne i poslijepodne.

Foto: Native tim VL

Kao mali gradski auto, novi Renault Zoe sa R135 motorom idealan je spoj praktičnog automobila i ludo zabavnog sportskog auta. Nemojte da vas izgled zavara, na ravnom, Zoe će se nositi s puno većim i razvikanijim autima zahvaljujući odličnom ubrzanju i prijenosu brzina, dok će rupe i nepravilnosti na cesti upijati kao i svaki francuz. Da, ta zaigranost će vas i koštati malo dometa u odnosu na normalnu vožnju ali teško je odoljeti kratkim naletima adrenalina, pogotovo kada znate da vas punjenje na nekim postajama ne košta ništa. Zoe u zavojima drži cestu bolje od svog prethodnika, no povećana snaga motora i odlična među ubrzanja mogu prevariti i najiskusnije vozače. Nedostatak zvuka i ugodno podvozje jednostavno ne daju dojam brzine koju Zoe može u kratkom periodu postići, pa u naglijim zavojima može doći do proklizavanja prednjeg dijela. Srećom tu je ESP koji brzo ispravlja situaciju ali ako vam se to i dogodi, vrlo je vjerojatno da se ne radi o skliskoj cesti ili lošem podvozju, već da ste zaslijepljeni lakoćom vožnje jednostavno tražili previše od malog gradskog automobila.

Nakon otvorene ceste i slabijeg prometa, Zoe u gradskoj vrevi dolazi na svoje. Računajte da ćete na svakom semaforu biti prvi, a čak ni malo naglija ubrzanja neće toliko utjecati na potrošnju jer ćete stalno voziti u režimu kreni stani što dopunjava bateriju.

Još jedna stvar koju smo primijetili je pouzdani izračun dometa. U većini dosadašnjih električnih automobila domet se činio kao jeftini marketinški trik, međutim novi Zoe precizno analizira vašu vožnju i na vrijeme smanjuje ili povećava domet ovisno o stanju baterije. Čak i pred kraj testa, kada smo ostali na par posto baterije, mogli smo pouzdano nastaviti s normalnom vožnjom, iako smo bili na 30 ak km dometa, a punionica na 15ak km.

Foto: Native tim VL

I kako smo završili test? Uz oštriju vožnju i težu nogu na gasu, uz poštivanje prometnih pravila i uvjeta na cesti, s 91% baterije napravili smo 270 km i ostalo nam je još 20ak km dosega, tj nekih 290 km. Dodavši na to još 10ak posto, u konačnici bi s punom baterijom napravili između 320 i 330 km. Prilično impresivno s obzirom na torturu kojoj smo podvrgli Zoe.

Ali ono što oduševljava je lakoća vožnje, specke na papiru ne mogu dočarati kako je lako i ugodno voziti ovaj auto. Ako imate strah od automobila ili vožnje, ovo je terapija s kojom možete prebroditi i najgore noćne more. Ako ste stalno u gradu i radite puno kilometara, ovo je auto s kojim možete smanjiti troškove i uživati u gradskoj vožnji. Ako ste kao mi, zaljubljenici u vožnju i stalno tražite nove izazove, Zoe s R135 motorom biti će puno više nego što ste očekivali.

Foto: Native tim VL

Električni automobili polako dolaze na svoje i pitanje je vremena kada će zavladati cestama. Ako je ovo početak revolucije, jedva čekamo vidjeti što budućnost donosi.

Sadržaj nastao u partnerstvu s Renaultom

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije