Što vam prvo padne na pamet spomene li vam netko izradu web-stranica? Vjerojatno prostorija u kojoj sjedi nekoliko “geekova” koji se danima, a možda i mjesecima bave stvarima koje vi nimalo ne razumijete, a jedino što vas zanima jest konačan proizvod. I zaista, izrada web-stranica nije nimalo lak posao, ili to barem donedavno nije bio. Ivan Pekarik (28) i Tihomir Piha (29), rođeni Brođani s prebivalištem u Zagrebu, odlučili su svima, pa i najvećim tehnološkim neznalicama, omogućiti izradu svoga kutka u prostranom web-prostoru i to u svega nekoliko jednostavnih koraka.
U tu svrhu osmislili su servis Naklikaj. com koji svakog korisnika interneta š može pretvoriti u web-majstora. Na taj su način, želeći napraviti “uradi sam” rješenje za izradu web-stranica, izazvali i neke velike svjetske konkurente: – Htjeli smo ponuditi nešto novo na našem tržištu. Svjesni smo da nismo jedini i da ovakvi servisi u svijetu već postoje. Jedan je od njih i vrlo poznati WordPress, ali da biste se služili WordPressom, ipak morate imati nekakvo tehničko predznanje. Na našem servisu to vam nije potrebno, možete biti potpuni laici za računala i tehnologiju općenito i to vam nimalo neće smetati – rekao je Pekarik koji za sebe kaže da je po danu business development menadžer za diskografsku kuću Universal Music, a po noći suosnivač i marketinška ispomoć u projektu Naklikaj.com.
Inovativan servis
Hrvatski WordPress” idejno i tehnički započeo je Tihomir Piha, iskusni webprogramer koji već godinama razvija stranice za brojne klijente, a ponekad ima toliko posla da je neke projekte prisiljen odbijati. Želeći ubrzati i pojednostavniti proces proizvodnje, razvio je Naklikaj. com, tehnički inovativan servis koji nudi rješenje za izradu jednostavnih web-stranica, baziranih na prethodno dizajniranim predlošcima. S obzirom na to da korisnici servisa Naklikaj.com samostalno izrađuju svoju stranicu koristeći se jednostavnim i razumljivim web-sučeljem, nije nužno plaćati programera. Ovi dečki tvrde da je konačni rezultat tog samostalnog rada profesionalno dizajnirana web-stranica. – Nakon što smo osmislili projekt, prošlog smo ga ljeta odlučili prijaviti CRANE-u (Croatian Business Angels Network), hrvatskoj mreži privatnih investitora zainteresiranih za ulaganja u proizvodne i inovativne tvrtke.
Financijsku pomoć pružili su nam poslovni anđeli, tj. investitori Saša Cvetojević i Mihovil Barančić, koji nam pomažu u lansiranju projekta na regionalno, ali uskoro i na svjetsko tržište. Aplikacija je trenutačno u visokoj beta-fazi i njome se koristi nekoliko stotina korisnika, a ozbiljniji početak rada očekujemo u svibnju ove godine nakon što u potpunosti dovršimo sve mogućnosti koje oglašavamo u plaćenim paketima te malo dotjeramo sučelje za izradu stranica u čemu nam svojim komentarima pomažu i trenutačni korisnici – kaže Pekarik. Cijela stvar funkcionira vrlo jednostavno. Dovoljno je otvoriti web-stranicu Naklikaj.com, registrirati se e-mailom, odabrati korisničko ime i lozinku i “avantura” može početi. Sami možete birati izgled stranice, mijenati boje, unositi tekstove, postavljati galerije fotografija, blogove itd. – Ciljani korisnici servisa Naklikaj. com oni su koji žele jednostavan, funkcionalan i profesionalno dizajniran web – odmah – ističe Pekarik.
Za start 550 kuna
Osim besplatne verzije web-stranice koja se nudi preko servisa Naklikaj.com i korisnicima daje 25 megabajta prostora, naklikaj-domenu, besplatne predloške i korisničku podršku na forumu, ova ekipa nudi još dva modela za koje je potrebno izdvojiti nešto novca. Prvi nosi naziv “start” i plaća se 550 kuna godišnje, a nudi 500 megabajta prostora na serveru, vlastitu domenu, e-mail na domeni, mobilnu web-stranicu i korisničku podršku putem e-maila. “Najjači” paket pod nazivom “pro” stoji 850 kuna, a uza sve navedeno, nudi i telefonsku korisničku podršku, forum, web-shop te neograničen prostor za datoteke poput fotografija, tekstova, glazbe.... – Tihomir je mahom zadužen za tehnički dio projekta i njegov razvoj, a ja se više bavim prezentacijom – kaže Pekarik i dodaje da im je im je jedna od glavnih zadaća bila i potaknuti mlade ljude na kreativnost i pokazati da se s dobrom idejom i prezentacijom mogu postići velike stvari kojima se uspješno može konkurirati i na inozemnom tržištu.