Sa 1765 novoregistriranih automobila rujan se u statistiku agencije Promocija plus zapisao kao drugi najlošiji mjesec ove godine. Prodaja novih automobila u Hrvatskoj - po preliminarnim podacima - slabija je bila samo tijekom kolovoza, kad su svi trgovci svih marki zajedno prodali samo 1539 novih automobila.
Osim što su ove brojke poražavajuće, još više deprimira spoznaja da i ovaj blagi rast od kolovoza na rujan ne znači da je prosječan hrvatski vozač krenuo obnavljati vozni park. To samo znači da je netko od trgovaca uspio nekoj tvrtki ili državi prodati flotu vozila, koja će mu se najvjerojatnije već iduće godine vratiti u sklopu otkupa rabljenih automobila.
Sve u svemu, nije dobro. Od početka godine, pa do zadnjeg dana rujna hrvatsko tržište novih automobila doguralo je do 21.912 vozila. Nastavi li se ovim tempom, godinu bismo mogli završiti s ukupno 26.500-27.000 prodanih novih automobila. No, zastupnici automobilskih marki za Hrvatsku skeptični su prema izgledima da tržište u posljednjem tromjesečju ostane na sadašnjoj razini. Boje se da će dalje padati, jer nikakvih poticajnih mjera nema. Tzv. ekološke trošarine tržište novih automobila ne da nisu uspjele potaknuti, nego su ga dodatno urušile.
>> Godišnji pad od 5,2 posto, najtraženiji Volkswagen i Golf