UREDBA EUROPSKOG PARLAMENTA

Konačni kraj za dizelaše i benzince: Poznato od kada se više takva vozila neće moći prodavati u EU

Dizelaši
Reuters/PIXSELL
14.02.2023.
u 15:34

U praksi to znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2, ali sa cesta neće nestati automobili s motorima na unutarnje izgaranje

Europski parlament u utorak je dao konačno odobrenje za obveznu primjenu nulte stope emisija novih automobila i kombija od 2035. godine, što znači da se za 12 godina više neće moći prodavati novi automobili na benzin i dizel.  Novi standardi CO2 emisija za automobile i kombije dio su zakonskog paketa "Spremni za 55", a podržani su s 340 glasova za, 279 protiv i 21 suzdržanim. Uredbu su podržali zastupnici socijaldemokrata, zelenih i liberala. 

"Ovom uredbom potiče se proizvodnja vozila s nultim i niskim emisijama (...) Ti ciljevi pružaju jasnoću automobilskoj industriji i potiču proizvođače automobila na inovacije i ulaganja. Potrošačima će kupnja i korištenje vozila s nultim emisijama biti pristupačniji, a brže će se razviti i tržište rabljenih vozila. Tako će održivi prijevoz postati dostupan svima", rekao je izvjestitelj iz kluba liberala Jan Huitema (Renew). 

Za 12 godina više se neće moći prodavati novi dizelaši i benzinci, već isključivo nova vozila s nultom stopom štetnih emisija. Prijelazni ciljevi smanjenja štetnih emisija za 2030. su 55 posto za automobile i 50 posto za laka gospodarska vozila.

 

U praksi to znači da novi automobili i kombiji na tržištu više neće smjeti ispuštati CO2, ali sa cesta neće nestati automobili s motorima na unutarnje izgaranje. Građani će i nakon 2035. godine moći još voziti svoje postojeće automobile s motorima na unutarnje izgaranje pa i kupovati rabljene automobile na benzin i dizel. 

Nakon konačnog glasanja na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta, tekst još treba formalno odobriti Vijeće prije objave u Službenom listu EU-a.

Komentara 35

OB
obican
15:51 14.02.2023.

Izmisljaju toplu vodu i trude se pokazati da kao nesto rade. Otkud zelena struja, otkud zelene baterije za ta vozila? Iz ugljena struja, kao u Njemackoj, baterije iz Kine i Chilea. Vec sada punjenje vozila strujom stoji vise nego gorivo

DU
Deleted user
15:55 14.02.2023.

primam oklade, do ovog naravno nece doci do navedenog datuma a ni puno dulje ako se ostane na sada dostupnoj tehnologiji koja uopce nije alternativa motorima s unutarnjim izgaranjem nego je rijec o skupim i nefunkcionalnim igrackama za obijesne bedake.

TE
TexWiller
15:57 14.02.2023.

Bravo zeleno-lijevi- još jedan 'biser' u košari vaših glupavih ideja. A sad tu genijalnu umotvorinu primijenite na Kinu, Indiju...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije