Do kupaca preko društvene mreže

Facebook nudi prostor za maštovite i besplatne reklame

fejs
Foto: Screenshot
1/3
18.02.2010.
u 21:00

S više od 400 milijuna aktivnih korisnika popularna je društvena stranica beskonačan izvor mogućnosti za nove i zanimljive oblike oglašavanja.

Na oglase na televiziji na neki smo se način već navikli. Oglasi na internetu pak uglavnom su iznimno iritantni, pogotovo ako su u obliku prozorčića koji iskaču dok pokušavate čitati ono što vas zanima. No, na internetu su se pojavile nove mogućnosti oglašavanja koje su, ako ste dovoljno snalažljivi, sasvim besplatne.
Facebook je zasigurno jedna od najzanimljivijih.

Privlačnost Facebooka kao nove platforme za oglašavanje leži ponajprije u tome da ova društvena stranica broji trenutačno više od 400 milijuna aktivnih korisnika, od kojih se 50 posto svakodnevno spaja na svoj profil na “fejsu”. Statistike kažu da prosječan korisnik postane “obožavatelj” u prosjeku četiri stranice na Facebooku mjesečno. Svoj proizvod upravo zato svojom stranicom na Facebooku predstavlja trenutačno više od 1,5 milijuna korisnika.

Dok se uobičajeni oglasi na Facebooku, normalno, naplaćuju, korisnike će lakše privući maštovito iskorištena mogućnost kreiranja stranice, gdje se proizvod može oglašavati na zabavan način, ali još važnije - besplatno. Dakle, bilo koja tvrtka može otvoriti svoju stranicu nalik na profil i pozvati korisnike da joj budu “obožavatelji”. Moguće je, isto tako, napraviti razne aplikacije, koje korisnike privlače jednako kao i druge aplikacije na Facebooku. Ovakav se oblik može nazvati gerilskim marketingom.

- Facebook je specifičan po tome što nudi novi niz načina kako se obratiti potrošačima. Oglašavanje na Facebooku primarno je važno brandovima kako bi pokazali da im je ta, iz dana u dan sve veća ciljana publika važna kao i to da idu ukorak s vremenom - objašnjava Tin Kadoić, kreativni direktor digitalne agencije Brlog.biz, sestrinske tvrtke reklamne agencije Bruketa&ŽinićOM.

Jedan od prvih, a možda i najuspješnijih primjera u Hrvatskoj je Kraševa aplikacija kao album za skupljanje sličica sa životinjama. Te virtualne sličice, “dupliće”, korisnici mogu izmjenjivati s prijateljima na Facebooku, a cilj je popuniti virtualni album. Ova je aplikacija svojevremeno pobudila veliko zanimanje među korisnicima Facebooka, a  u vrijeme popularnosti aplikacije Kraš je izvijestio o porastu broja prodanih papirnatih albuma Životinjsko carstvo.



Zanimljiv je i primjer švedske Ikee, koja je na svojem profilu na Facebooku u svrhu promidžbe nove trgovine objavila fotografije svojih kompleta namještaja, a osoba koja je prva označila sebe na fotografiji, na nekom komadu namještaja, komad je i osvojila. Fotografije Ikeina namještaja ubrzo su se proširile, a korisnici su tražili još pa još slika.

- Primjer s Ikeinim namještajem je odličan, jer je generirao veliko zanimanje koristeći funkcije ugrađene u Facebook. Prednosti su da to ne zahtijeva učenje novog sustava, troškovi su nepostojeći i stvara veliko zanimanje i publicitet zbog originalnosti ideje - potvrđuje Kadoić.

Osim originalnosti dobro dođe i poneki trik. Na Facebooku tako možete pronaći i mladu, lijepu Lorenu koja ima problema s dečkom. U vrlo kratkom vremenu atraktivna je crnka osvojila više od 3000 obožavatelja, a redovito objavljuje svoje slike i provokativne videosnimke. Baš kad pomislite da je riječ o djevojci koja želi publicitet, na njezinu ćete profilu sitnim slovima pročitati da Lorenin dečko ne posvećuje dovoljno pažnje svojoj djevojci otkad je kupio Iskon Trio. Mnoge je, zasigurno, privukla lijepa djevojka, a u trenutku kad su otkrili da je riječ tek o marketinškom triku, već su bili njezini obožavatelji.

Mogućnosti su velike, a troškovi minimalni. Treba samo pustiti mašti na volju, a ideju može ostvariti - gotovo svaki klinac.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije