Ford i Jaguar Land Rover (JLR) najavili su velik broj otkaza u Europi uslijed pada potražnje za dizelskim vozilima, oštrijih propisa o emisijama štetnih plinova te globalnog gospodarskog usporavanja, koje predvodi Kina. JLR, sa sjedištem u središnjoj Engleskoj, najavio je da će ukinuti 4.500 od 42.500 radnih mjesta, dok će Ford ugasiti „tisuće” radnih mjesta u sklopu restrukturiranja koje bi moglo rezultirati zatvaranjem tvornica i ukidanjem proizvodnje nekih modela.
Trgovinski rat između Kine i SAD-a, u kombinaciji s brexitom, rascjepkao je globalno tržište te prisilio proizvođače automobila da preispituju profitabilnost pojedinih modela vozila i proizvodnih lokacija. U posljednjim kvartalima, dobit JLR-a i Forda kaskala je za konkurentima poput BMW-a, Volkswagena i Peugeota, što je pojačalo pritisak investitora na njihove menadžere da spriječe gubitke.
„Poduzimam odlučujuće poteze po pitanju transformacije Fordovog poslovanja u Europi”, izjavio je u četvrtak potpredsjednik grupe Ford za Europu, Bliski istok i Afriku Steven Armstrong. Ford Europe, koji zapošljava 53.000 ljudi, godinama gubi novac, a pritisak za restrukturiranjem poslovanja pojačao se od kada je glavni konkurent General Motors povećao dobiti prodajom svojih europskih brendova Opel i Vauxhall francuskom Peugeot SAC-u.
JLR je priopćio kako je potražnja u Kini, nekad jednome od njihovih najjačih tržišta, pala za 21,6 posto u 2018. godini, što je najveći zabilježeni pad na bilo kojem od njihovih tržišta. „Usporavanje gospodarstva u Kini i trenutne trgovinske napetosti nastavljaju utjecati na potrošačko povjerenje”, izjavio je izvršni komercijalni direktor JLR-a Felix Brautigam.
Otkazi su najavljeni u trenutku kada su i Ford i JLR pogođeni padom potražnje za automobilima s dizelskim motorom te nakon što su se prošlog mjeseca europski zakonodavci složili oko strožih razina dozvoljenih emisija štetnih plinova, prisiljavajući tako proizvođače automobila da ubrzaju ulaganja u proizvodnju električnih vozila. Ford Europe izvijestio je o gubitku od 245 milijuna eura prije odbitka kamata i poreza u trećem kvartalu. „Vjerujemo da bi Ford Europe mogao smanjiti kapacitet i broj zaposlenih za 20 do 30 posto”, izjavio je u analitičar Morgan Stanleya Adam Jonas.
JLR, koji je u vlasništvu Tata Motorsa i koji zapošljava oko 40.000 ljudi u Velikoj Britaniji, u četvrtak je izvijestio o 4,6-postotnom padu prodaje na godišnjoj razini, na nešto manje od 600.000 vozila, a u razdoblju od travnja do kraja rujna 2018. godine, imao je gubitak od 354 milijuna funti.
Tako isto im treba zabraniti prodaju njihovih vozila u EU.