Novoj generaciji Škode Superb odmah smo se razveselili, jer baš se spremalo ozbiljnije putovanje, a ova je gotovo petmetarska krstarica i dosad bila na glasu kao udoban i prostran putni automobil. Zahvaljujući uglađenom radu motora i odličnoj zvučnoj izolaciji, dizelski agregat od 150 KS nismo odmah zapazili. No, u prvi ga je plan ubrzo bacila niska potrošnja. S četiri osobe i pripadajućom prtljagom, usred toplinskog vala koji je podrazumijevao puni angažman klimatizacijskog uređaja, Superb je na autocesti trošio samo 5,2 l/100 km. Sjajno! Nakon prevaljenih 1009 km, većinom na autocesti, dijelom i u gradskoj gužvi, u spremniku je ostalo goriva za još 130 kilometara. Dakle, ovdje nema gubljenja vremena po benzinskim postajama. Nije to, naravno, jedini razlog za zadovoljstvo ‘češkim Passatom’, kojega smo ovoga puta isprobali u elegantnom limuzinskom izdanju. Isprobani dizelaš već je poznat po dobrome, u kombinaciji sa 7-stupanjskim DSG automatikom u stanju je dinamično potjerati čak i ovako opterećen Superb.
Automobil je za svoju klasu natprosječno prostran i udoban. Novi limuzinski Superb dug je 491,2 centimetra (+4,3 cm). U visinu je malo porastao (+1,2 cm), međuosovinski razmak nije se mijenjao, ali u kabini je dobiveno više mjesta. Četiri osobe nisu uspjele napuniti prtljažnik - obujam prtljažnika od 645 litara s novom je generacijom povećan za 20 litara, u odnosu na prethodnika. Također, koliko god smo stvari imali oko sebe, interijer nije bio ni neuredan ni zatrpan. Pametna rješenja – kojima svaka Škoda obiluje – zasjenila su stakla kako bi putnike zaštitila od sunca, osigurala mjesto za odlaganje otpada u vratima, organizirala odložene sitnice u velikom centralnom pretincu… Sjedala su izvanredna, i stražnja, ne samo prednja. Putnici straga dodatno su uživali jer je automobil opremljen rolo sjenilima, držačem za tablet na naslonima prednjih sjedala, kao i varijabilnim naslonima za glavu na naslonima bočnih stražnjih sjedala (opcija), koji pružaju izvanredan oslonac za glavu pa putnici tijekom puta mogu ugodnije odrijemati. Put je bio dug, ali nakon njega smo iz auta izašli prilično ležerno.
Serijska oprema vozila preizdašna je da bismo je ovdje mogli nabrojati. Valja ipak izdvojiti virtualni kokpit, navigacijski sustav, automatski 3-zonski klima-uređaj, interijer u kombinaciji prave i umjetne kože, potpunu paletu sigurnosnih asistenata, stražnju kameru, bežično punjenje mobitela, 5 USB-C priključaka, kromirane ukrase, sound system Canton s 13 zvučnika i subwooferom, prednja sjedala i grijana i ventilirana… Ukratko, sav luksuz koji pruža oprema Laurin&Klement. Okrugli Škoda Smart Dials na centralnoj konzoli kombiniraju dodirne i digitalne elemente za brže, lakše i intuitivnije upravljanje često korištenim funkcijama te su odlična dopuna preglednom središnjem dodirnom zaslonu od 13 inča. Ovi su elementi jedna od novina u novom Superbu i funkcioniraju odlično. Brzo smo se priviknuli i na novi položaj ručice mjenjača. Ona je, naime, praktično premještena na stup upravljača, čime je pročišćena središnja konzola. Izgleda bolje, profinjenije. U moru drugih detalja koji nam se sviđaju, ovaj podatak nije presudan no zanimljiv je – novi Suberb je najaerodinamičnija Škodina limuzina od postanka marke pa do danas. Uz koeficijent zračnog otpora od cd 0.23 za Superb Hatch, aerodinamička učinkovitost poboljšana je za 15 posto u usporedbi s prethodnim modelom. Vrijednost cd također je jedna od najboljih u segmentu. Isprobani Superb košta 52.603 eura, početna mu je cijena (s benzinskim motorom) 35.575 eura.
Auti nikad lošiji i nikad skuplji, 50000eur za škodu? To mora da je vic.