SUVomanija i dalje traje. Najviše serijskih novih modela predstavljenih u Frankfurtu upravo su “sportski terenci” odnosno crossoveri svih veličina, a najviše ih je iz još uvijek u Europi najbržerastuće klase automobila – B SUV segmenta. Trojac VW grupe VW T-Roc, Seat Arona i Škoda Karoq tehnički su blizanci razvijeni na istovjetnoj platformi, a isto vrijedi i za atraktivne korejske automobile Hyundai Konu i Kiju Stonic, dok je Citroën C3 Aircross blizanac nedavno predstavljenog Opel Crosslanda X. Potražnja za urbanim SUV-ovima - gdje u Europi trenutačno vlada Renault Captur, a kod nas Suzuki Vitara - trenutačno je toliko velika da automobilske grupacije gotovo isti automobil nude prepakiran, eto, pod nekoliko znački. I svakom je uspjeh vrlo izvjestan.
Peterovratni Hyundai i30
Na ulazak i sjedanje za upravljač u novi interijer druge generacije Dacijinog bestselera Dustera na sajmu smo čekali dobrih pola sata. Velika zainteresiranost novinara za novi Dusterov interijer pokazuje da je taj odlično prihvaćeni niskobudžetni rumunjski kompaktni SUV s Renaultovom tehnologijom važan za sva tržišta, a nesumnjivo i za naše. Dimenzije su ostale iste, kao i motori (1,2 benzinac i 1,5 dizel), vanjski izgled malo je popeglan, dok su u inerijeru sada kvalitetniji materijali, novi infotainment sustav, a kokpit, koji je blago zakrenut prema vozaču, sada ima manje tipki i veći središnji ekran, te je intuitivniji za korištenje. Nije to revolucija, ali je sada Duster bliži predvodnicima komfora.
Za broj veći SUV Grandland X predstavio je Opel, koji će imati i hibridni pogon i bit će prvi Opelov hibrid koji će se puniti putem zidne utičnice.
Luksuzne SUV automobile predvodi nova treća generacija Porsche Cayennea, sportskijeg izgleda i nikad sličnija kultnom modelu 911, koja dolazi s početnim motorom od 340 KS i prtljažnikom od 770 litara. Novitet je i posebna izvedba premium SUV-a, Land Rover Discovery SVX, prilagođena za još bolja terenska iskušenja, ali i cestovne su joj sposobnosti na vrhunskoj razini budući da taj novitet pokreće 5-litreni V8 motor od 520 konja.
Novi Polo vjerojatno je najjači prodajni model sajma i još jedan adut u jakom postavu Volkswagena. Njegova GTI sportska izvedba dolazi s 2-litrenim TSI motorom s 200 KS. U Frankfurtu su predstavljena još tri sportska modela. Renault je pokazao novi Megane R.S. s 280 KS, Opel je za svoje sportske modele vratio oznaku GSI i uz novu Insigniju Country Tourer s 4x4 pogonom predstavio je i novu sportsku Insigniju GSI s 260 KS, a Suzuki Swift Sport s 1,4-litrenim turbobenzincem nudi 140 KS. Pravog rasnog sportaša na krilima odličnih vožnji u WRC reli prvenstvu predstavio je Hyundai s hot hatchem i30N od 270 KS, a i30 je dobio još jednu karoserijsku izvedbu - peterovratni Fastback kupeovskih linija.
Novi Land Cruiser i Impreza
Dakako, show su začinili i pravi supersportski automobili, poput novog Ferrarija Portofino sa 592 KS i još snažnije izvedbe Lamborghini Aventadora S sa 740 KS koji bez krova juri do 350 km/h. Ni Audi nije ostao dužan predstavivši R8 V10 RWS (stražnji pogon) s 540 konja, koji će biti napravljen u svega 999 primjeraka. Za jednog od najljepših automobila na salonu konkurira i Bentleyev novitet, prelijepi Continental GT. Toyota je predstavila novu generaciju svoje terenske perjanice Land Cruisera s novim 2,8-litrenim dizelašem od 180 KS. Subaru je, pak, imao europsku premijeru nove Impreze. Od zanimljivijih koncepata u Frankfurtu je izložen Kia Proceed Concept, koji donosi budući izgled nove generacije Kijinog kompaktnog modela. Iako su nedostajali Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Peugeot Volvo, Nissan, a i Ford je nekako bio suzdržan, frankfurtski sajam automobila pokazao je svoju snagu i dokazao da je - uz ženevski - ove godine najvažniji i najglamurozniji autoshow na svijetu.