Glamur, spektakl i svjetske premijere vratili su se na frankfurtski salon automobila. Nakon "mršavog" posljednjeg izdanja 2009., u jeku financijske krize (sajam se održava bijenalno, izmjenjujući se s onim u Parizu), ovogodišnji sajam u Frankfurtu na Majni nudi velike i prave premijere.
Na 235.000 četvornih metara izložbenog prostora može se vidjeti 89 svjetskih automobilskih premijera te još 94 svjetske premijere proizvoda automobilskih dobavljača. Ukupno ima 1012 izlagača iz 32 zemlje, a među njima su i dva hrvatska – Dok-Ing i Rimac Automobili – koji su dokazali da i Hrvati znaju napraviti automobil. I to električni. Zagrebački Dok-Ing predstavio je serijsku izvedbu svog gradskog automobila XD, a Rimac Automobili koncept najbržeg električnog automobila na svijetu koji je na sajmu izazvao veliko zanimanje novinara. A novinara se za ovogodišnji frankfurtski autosalon akreditiralo više od 10.000 iz 90 zemalja svijeta.
Ekološki su automobili zasigurno budućnost autoindustrije i gotovo da nije bilo proizvođača koji nije predstavio neki hibrid ili električni automobil. Ali, ipak, još su uvijek dominantni automobili s motorima s unutrašnjim izgaranjem.
Od malenih gradskih modela najbitnije premijere su potpuno novi VW Up! te nove generacije Fiat Pande i Renault Twinga. Od niže klase, prvi su put javnosti predstavljeni modeli Kia Rio i Toyota Yaris, a od kompakata su premijerno pokazani nova Honda Civic, BMW Serija 1, Mercedes B-klasa, Hyundai i30 te trovratna verzija Opel Astre GTC. Zvijezda Citroenova štanda model je DS5, a Minijeva Mini Coupe.
Terenci i crossoveri i dalje su vrlo popularni – Mazda je predstavila kompaktni SUV CX-5, Subaru model XV te SsangYong Korando. Iznenađenje je bio Maseratijev SUV Kubang. Premijerno je prikazana i treća generacija Mercedesove M-Klase. Od sportaša tu su Ferrari 458 Spider, novi Porsche 911 te Bentley Continental GTC.
Među brojnim konceptima i studijama izdvajao se Fordov Evos, koji pokazuje kako će izgledati njegovi budući modeli te Škoda Mission, koja najavljuje budući izgled nove Octavije. Dakako, uz atraktivne automobile idu i zgodne hostese kojih na sajmu ne nedostaje
Sve to možete vidjeti za 13 eura radnim danom, odnosno za 15 eura vikendom, do 25. rujna.
VW Up!
Nakon malenog Lupa, i Foxa koji se kod nas nije ni prodavao, VW je predstavio Up!, majušni gradski automobil dug svega 354 cm. Bez obzira na male dimenzije, zgodni Up! može prevesti četiri odrasle osobe. Pogonit će ga dva benzinska motora snage 60 KS i 75 KS te motor na zemni plin snage 68 KS. Potrošnja početnog motora od 60KS s Blue-Motion tehnologijom iznosi 4,2 l/100 km. Kao prvo vozilo svoje klase u svijetu, kompletno novo koncipirani Up!, opcijski će se moći naručiti s automatskom City funkcijom kočenja u nuždi. Iako je Up! zamišljen kao povoljan automobil (u Njemačkoj od 10.000 eura), moći će se ušminkati mnogim doplatama. Uz serijski Up! je VW predstavio i nekoliko koncepata Upa: električni e-Up!, Cross Up!, Buggy Up!...
Hyundai i30
Hyundai je predstavio drugu generaciju modela i30, iznimno popularnog kompakta u Europi, i posebno u Hrvatskoj gdje je već dva mjeseca najprodavaniji model. I novi je i30 nastao u europskom razvojnom centru u njemačkom Rüsselsheimu, a uspješno nastavlja koncepciju Hyundaijeva "fluidnog skulpturalnog dizajna". Izgledom je mnogo atraktivniji od prethodnika. Pokretat će ga šest motora – tri benzinska i tri dizelska agregata od 90 do 135 KS. Kod benzinaca je novost 1,6-litreni motor s izravnijim ubrizgavanjem goriva koji razvija 135 KS, a kod dizelaša 1,6-litreni turbodizelaš od 128 KS. Hyundai očekuje najbolje ocjene iz sigurnosti.
Honda Civic
Nova generacija Honde Civic ima tešku zadaću jer nije lako nadmašiti odlično pogođen dizajn prethodnika čiji je izgled i danas i te kako aktualan. Zbog toga Japanci nisu previše eksperimentirali i ostavili konture dosadašnjeg modela. Stražnji dio vozila krasi spojler formiran od svjetala, ali on nije kao dosadašnji spojler u sredini stražnjeg prozora zbog čega je Civic bio dosta nepregledan. Deveta generacija Civica i dalje će biti jedan od najprostranijih automobila u klasi.
Renault Twingo
Treća generacija popularnog Renault Twinga trebala bi vratiti staru slavu francuskog minija, koja je pomalo izblijedila s drugom generacijom predstavljenom 2007. godine. Novi se Twingo vraća korijenima – prednji dio automobila vrlo je dojmljiv, a vraćena su mu i okrugla svjetla, iako se u svojoj biti osim dizajnom ne razlikuje previše od prethodnika pa se može reći da je prije riječ o redizajnu nego o novoj generaciji automobila.
Mazda CX-5
Mazdin kompaktni crossover CX-5 ipak je mnogo dojmljiviji, ali zapravo i veći (duljina 4,54 metara) od ostalih kompaktnih SUV-ova na tržištu. Primjerice, Nissan Qashqai ima 4,33 m, ali njegova produljena verzija +2 ima točno 4,54 m. Za Mazdu je CX-5 bitan i zbog toga što su njime prvi put predstavili svoju SkyActive tehnologiju kojom će poboljšati sve svoje automobile – od učinkovitijih motora do smanjenja težine vozila. Pokretat će je 2-litreni benzinac od 165 KS i 2,2-litreni dizelaš od 150 KS i 175 KS. Početna će benzinska izvedba stajati oko 180.000 kuna.
Fiat Panda
Evolucija uspješnoga gradskog automobila koji je tijekom 31-godišnjeg životnog vijeka bio sinonim za prostranost i funkcionalnost zapravo je logičan potez. S dužinom 365 centimetara, 164 cm širine i 155 cm visine Panda može povesti pet odraslih osoba. Pokretački su agregati prošireni TwinAir dvocilindarskim turboagregatom od 85 KS, međunarodnim motorom 2011. godine te novim benzincem od 65 konja. U ponudi će biti i 1,2 agregat od 69 KS te 75 KS snažan 1,3 Multijet II. Nudit će se u tri razine opreme, 10 boja karoserije, četiri verzije interijera... Nova će Panda ponuditi više od 600 kombinacija. U ponudi će biti i 4x4 model.
Gdje je moćna HR - Auto industrija ? Kako to da nema Hrvatski Automobila ?