U Hrvatskoj je registrirano 14 novih Tesli Model 3. Time su se i Hrvati uključili u izgleda opću ofenzivu automobila koje proizvodi tvrtka kontroverznog poduzetnika, ali i inovatora Elona Muska. Na upit Promociji Plus, koja nam je ustupila ovaj podatak, ponukale su nas vijesti o navodno velikoj potražnji nedavno (nespretno) predstavljenog novog Teslina modela Cybertruck.
Piše se o 200.000 narudžbi, što je doista impozantna brojka koja nas je zainteresirala. Međutim, sudeći prema potražnji Modela 3, nije nemoguće da doista nije posrijedi nikakav marketing, već da je Model 3 uistinu hit u Europi. Naime, prema javno dostupnim podacima analitičke kuće JATO Dynamics, u 27 europskih zemalja u rujnu je registrirano 17.505 primjeraka Modela 3. Nedostajalo je tek 217 vozila da se Model 3 probije među deset najprodavanijih modela tog mjeseca.
Bilo je to prvi put u povijesti da je neki električni model dospio nadomak ulasku u odabrano društvo najprodavanijih modela u jednom mjesecu. No rujan je bio općenito povoljan za električne automobile koji bilježe povećanje prodaje od 119 posto; ukupno je registrirano 40.700 jedinica. Tesla Model 3 bio je najprodavaniji električni automobil. Ukupno je prvi put registrirano 19.500 Tesli te je u rujnu na ovu marku otpadalo više od polovice registriranih električnih vozila. Zanimljivo je da u listopadu ista kuća ne navodi brojke za Model 3 iako se bilježi rast prodaje Tesli u odnosu na isti mjesec godinu prije. Kako se može pročitati na internetskim stranicama fanova Tesle, razlog je jednostavan; Modela 3 – nema.
Odnosno, isporuka novog kontingenta za Europu očekuje se početkom 2020. godine. Čini se tako da bismo već negdje u veljači ponovno mogli čitati o tome da je Model 3 na pragu popisa deset najprodavanijih modela u Europi ili je čak uvršten u tu listu, što bi se dogodilo prvi put. Nadalje, zanimljivo je da nova Tesla pobjeđuje modele koji su joj umnogome otvorili put, a to je prije svega BMW-ov i3. Brojke koje je krajem prošlog mjeseca objavio bavarski proizvođač dokazuju kako je Model 3 automobil koji u ovom trenutku preoblikuje europsko tržište automobila. Dominacija i3 trajala je do trenutka kada se pojavio Model 3. BMW je sa svojim modelima i3 i i8 bio najpopularnija marka među proizvođačima koji u svojem portfelju imaju električna vozila, ispred Volkswagena, Renaulta, Volva, Mercedes-Benza, Smarta i Porschea. U studenome 2018. godine BMW je imao 17 posto među novoregistriranim električnim i hibridnim vozilima u Europi, no godinu dana poslije vodeća je Tesla s 18 posto novih registracija.
Da će tako biti, vidjelo se tek u kolovozu kada je prodano 5258 Modela 3 koji je odmah bio i najprodavaniji ''strujaš'', već u lipnju kada je Model 3 bio najprodavaniji kompakt s 11.256 jedinica. A i to je bio tek nastavak jer u ožujku je registrirano 15.755 Modela 3, potom se u travnju i svibnju taj broj znatno smanjio, na manje od četiri odnosno tri tisuće jedinica. A Tesla Model 3 tek je u veljači zabilježio prvi puni mjesec na europskom tržištu. Sudeći po ovim brojkama, prilično je sigurno da će Tesla Model 3 premašiti brojku od 100.000 novoregistriranih vozila u Europi sljedeće godine.
Koliko su platili i gdje? Jesu dobili subvenciju? Tko to servisira? Električar? Koliko baterije traju? Koliko košta nova baterija? Evo, ja bih se tako upitao prije nego se odlučim za to.