Malo nas je, ali smo jaki, uzrečica je koja je ponovno dokazana. Iako
je Hrvatska mala zemlja, svakako trebamo biti ponosni na ljude koji su
napravili odlične poslovne karijere na globalnom tržištu.
Na najboljem je putu velike popularnosti i Domagoj Đukec, dizajner koji
radi za Citroën, a Hrvat je, rođen i odrastao u Njemačkoj. Domagoj
je pune dvije godine radio na dizajnerskom razvoju nove generacije
Citroëna C5, a konačan proizvod imali smo priliku među prvim
novinarima na svijetu prošloga tjedna isprobati na prometnicama
portugalskog Lisabona.
Dizajnerski gledano, novi se model uvelike oslanja na C5 Airspace
koncept, a iako se nagađalo da se uskoro može očekivati i cabrio
izvedba modela C5, od toga se odustalo. Puno dominantniji dizajn novoj
generaciji osigurava veliku privlačnost, a mnogo je pažnje posvećeno
kvaliteti. Novi je model, zahvaljujući brojnim poboljšanjima, za klasu
bolji od staroga, što se zbog sve jače konkurencije moglo i očekivati.
Zahvaljujući većim dimenzijama (477,9 cm duljine, 209,6 širine te 281,5
cm međuosovinskog razmaka), novi se C5 svrstava u sam vrh segmenta.
Osim limuzinske izvedbe, odmah je pripremljen i karavan koji će nositi
naziv Tourer.
Pogled u putničku kabinu ostavlja mnogo bolji dojam od dosadašnjeg, što
je postignuto kvalitetnijim i modernijim materijalima. Sada se i C5
može pohvaliti multifunkcionalnim upravljačem s fiksnim središnjim
dijelom, a maleni prigovor ide nedostatnom broju i obujmu pretinaca za
odlaganje sitnica.
ESP dolazi kao dio serijske opreme, a kruta struktura karoserije i
sedam standardnih zračnih jastuka (+ 2 u opciji) pridonose aktivnoj i
pasivnoj sigurnosti. Udobnost je dodatno naglašena na skupljim modelima
koji su opremljeni Hydractive 3 Plus ovjesom (samo početni agregati,
benzinski i dizelski, imaju klasičan ovjes).
U vožnji se vidi veliki napredak, posebno na čvrstoći, iako se i dalje
osjeća da je riječ o Citroënovu modelu. Prodaja u Hrvatskoj
počinje sredinom svibnja, a karavanska se inačica očekuje mjesec dana
kasnije.
Među prvima u svijetu vozili smo novi Citroën C5