Svakog dana na tržištu mobilnih aplikacija pojavi se nekoliko desetaka novih. Međutim, sve do Nokijinog istraživanja o korištenju mobilnog interneta i aplikacija o navikama i željama Hrvata, moglo se samo nagađati. Tijekom rujna više od 700 Hrvata sudjelovalo je u reprezentativnom internetskom istraživanju koje je provela austrijska agencija Poolpilots u suradnji s agencijom MindTake*.
- Istraživanje je potvrdilo naše uvjerenje kako su mobilni internet te posebice mobilne aplikacije velika prilika za developere i tvrtke koje se bave razvojem aplikacija. Velika je stvar što znamo želje naših korisnika te kako možemo riješiti njihove konkretne probleme iz svakodnevnog života, rekao je Greg Williams, generalni manager za Nokia Alps & South East Europe.
Mobilni internet još uvijek više koriste muškarci (66%), a više od dvije trećine ispitanika (67%) ima manje od 40 godina. Studenti su najbrojnija skupina koja koristi mobilni internet; 14% ispitanika su studenti, što čini 21% korisnika mobilnog interneta.
Najveći problemi zbog kojih Hrvati ne koriste češće mobilni internet su nesigurnost oko troškova surfanja (49%) te mišljenje da je upotreba interneta na mobilnom uređaju nepotrebna (32%). Hrvati su naveli i nedostatke samih uređaja, poput premalih zaslona (27%) i presporog pristupa internetu (12%).
Gotovo polovica korisnika mobilnog interneta (48%) u svojim mobilnim paketima ima uključenu i određenu količinu prometa. Najviše, njih 38%, ima uključeno do 100 MB prometa, 18% ih može bez dodatne naknade iskoristiti 1 GB prometa, a 8% ima neograničenu količinu prometa.
Kada su bili zamoljeni da ocijene koje mogućnosti poboljšanja najviše pomažu u korištenju mobilnog interneta, 48% ispitanih Hrvata je navelo kako zoom za bolje pregledavanja internet stranica jako puno pomaže, 45% sudionika istraživanja je s jako dobrom pomoći ocijenilo prilagođenost internet stranica prikazu na mobilnim telefonima. Isti postotak je sa „jako puno pomaže“ navelo mobilne aplikacije koje korisnike direktno vode prema željenim informacijama na internetu. Internet pretraživači koji pamte posjećene stranice te tako skraćuju vrijeme unosa adrese jako su korisni za 43% korisnika, a 40% njih iznimno cijeni ekrane na dodir.
Hrvati u prosjeku instaliraju 10 aplikacija, a 30% Hrvata već je platilo za mobilne aplikacije
Prilika za developere i brandove se ukazuje pogotovo u svijetu aplikacija jer je skoro polovica ispitanika (45%) već koristila mobilne aplikacije. U prosjeku su instalirali deset aplikacija, a gotovo svaki treći (30%) korisnik aplikacija je i platio za aplikaciju.
Hrvati vole koristiti zabavne aplikacije (igre 45% i multimedija 42%), ali vole ostati i u korak s događanjima u Hrvatskoj i svijetu kroz aplikacije koje će im osigurati dnevnu dozu vijesti (37%) i vremenske prognoze (34%).
Hrvati preuzimaju aplikacije najviše od samih developera (29%), a zatim s Ovi Trgovine (24%), vodeće trgovine aplikacijama. T-Mobile AppStore (17%), VIP AppStore (14%) i Apple Store (12%) zauzimaju od trećeg do petog mjesta. Kao glavne razloge za odabir specifične trgovine ispitanici su naveli činjenicu da je već bila instalirana na mobilnom uređaju (32%), odličan raspon aplikacija (30%) te da nije potrebna daljnja registracija (22%).
Najčešći izvor informacija o aplikacijama su prijatelji i obitelj (34%) forumi (33%), mobilni operateri (28%) te mediji (25%).
Kada je riječ o željama korisnika, ističe se želja za aplikacijom Državnoga hidrometeorološkog zavoda (38%), koja bi trebala sadržavati vremensku prognozu za sljedeći dan i sljedećih sedam dana, ali i savjete o vremenu i kako se odjenuti.
Velik je interes i za aplikacijama medija (24sata 29%, Jutarnji list 28% i Večernji list 22%), a Hrvati bi voljeli imati i aplikaciju Hrvatskog autokluba (27%) koja bi im pružala informacije o stanju na cestama te brzu pomoć i savjete.
Vrlina da postanu sveprisutni za 48% ispitanika je najveća korist od upotrebe aplikacija, a isti postotak je za najveću korist naveo pomoć u navigaciji. Kako su mobilne aplikacije odličan način za prisutnost na društvenim mrežama vjeruje 41% ispitanih Hrvata, a trećina se u potpunosti slaže s konstatacijom da aplikacije pružaju bolji pristup informacijama nego sam mobilni internet.
Hrvati napredni poslovni ljudi, pa kad idu u kafic treba im vremenska provnoza da ne pokisnu a stanje na cestama kad idu u slavoniju kod punice u soping da nebi ostali u koloni.