Prema rezultatima istraživanja, koji su pokazali zanimljive sociološke obrasce ponašanja Hrvata, većina ne može biti bez mobitela dulje od jednog dana, a slobodno vrijeme najčešće provode na svom smartphoneu.
Preko 60% ispitanika koristi svoj pametni telefon za slanje poruka i društvene mreže, a potom za razgovore i fotografiranje. No, čini se da su svjesni svog ponašanja te čak 67% njih smatra da su nepristojni kada koriste mobitel u društvu drugih osoba. Isto tako im smeta kada drugi u njihovom društvu gledaju u svoj pametni telefon i provjeravaju društvene mreže. No, koliko god im bilo neugodno, čak 27% ispitanika neće upozoriti osobu s kojom su u društvu da je nepristojna.
Obavljanje telefonskog razgovora na razglasu na javnim mjestima 83 posto ispitanika smatra nekulturnim. Osim toga, polovica ne voli kada ih se fotografira bez dozvole te se ne libe dati do znanja da im to nije u redu.
Zanimljiv je, ali i prilično zabrinjavajuć podatak da preko 50% ispitanika često ili rijetko koristi mobitel prilikom vožnje. Ipak, čini se da smo svjesni ovog problema o čemu svjedoči podatak da gotovo 90% ispitanika smatra da je potrebno osvijestiti korisnike o primjerenom korištenju pametnih telefona.
Službeni izraz za osobe koje zapostavljaju sugovornika radi smartphonea je phubbing. Ova novotvorenica dolazi iz engleskog govornog područja i iz dvije riječi - phone (telefon) i snubbing (ignoriranje). Prema tome, najčešće, osobe zaključuju da im nismo zanimljivi iako nerijetko to radimo nesvjesno. Čak 90.8% ispitanika nije znalo odgovor na pitanje što znači ovaj pojam, a upravo je to cilj ove ankete: otkriti navike korisnika pametnih telefona i osvijestiti što širu javnost o njihovom odgovornom korištenju.
Kad je riječ isključivo o uređajima, anketa je pokazala da Hrvati preferiraju crnu i plavu boju mobitela, a najvažnije stavke su im kvalitetna kamera i dugotrajna baterija. 37.4% ispitanika spremno je za novi mobitel izdvojiti do 2000 kuna, 34% njih od 2000 do 4000 kuna dok 13% ne pita za cijenu kada je u pitanju uređaj koji žele.
Na odgovore anketiranih, njihove želje i interese savršeno odgovara novi Huawei P30 Lite pametni telefon koji je namijenjen nešto mlađoj i urbanijoj publici. Njegova cijena iznosi nešto više od 2.000 kuna, a u trgovinama se može pronaći upravo u plavoj, crnoj te bijeloj boji. Prednost mu je lakoća korištenja te iznimna 48 MP trostruka AI kamera sa spektakularnim mogućnostima i iznimno dobrim noćnim načinom rada.
Huawei je sa svojim proizvodima i uslugama prisutan u više od 170 zemalja, a njima se koristi trećina svjetske populacije. Tvrtka je osnovana 1987. godine, a danas je jedan od najvećih svjetskih pružatelja rješenja u informacijsko-komunikacijskom sektoru. Ovaj kineski tehnološki div, koji izaziva bojazan Sjedinjenih Država, ima 188 tisuća zaposlenih, a njih malo manje od pola je bilo uključeno u istraživanje i razvoj.
Ovako izgleda prvi Samsungov mobitel s preklopnim zaslonom
odlicna im je reklama, nema sto-genijalaaaaaaaaaaaac koji je tu kampanju smislio!