Četvrta karoserijska izvedba, nakon osnovnog hatchbacka, karavana i sportskog modela "N", treće generacije Hyundaijeva kompakta i30 jest Fastback. Radi se o produženom peterovratnom sedan modelu kojeg su Hyundaijevi dizajneri pokušali napraviti što sportskijim. I uspjeli su. Hyundai i30 Fasback s boka, ali i straga, izgleda veoma sportski, gotovo kupeovski, a u isto vrijeme praktičnost mu nije narušena. Dapače, i30 Fasback ne samo da ima par stražnjih vratiju, već ima i peta vrata koja su mnogo praktičnija za svakodnevno korištenje od poklopca prtljažnika klasične četverovratne limuzine kakvu nudi većina konkurenata, poput Renault Megane Grand Coupéa, Mazde3 Sedan ili sedanske Honde Civic. Tako i30 Fasback, koji na tržištu mijenja Elantru, najveću konkurenciju ima u lanjskom najprodavanijem modelu u Hrvatskoj - Škodi Octaviji - od koje je ipak osjetno kraći i manje prostran, pa se prije može usporediti s Rapidom, koji je razvijen na manjoj platformi B segmenta.
Dakako, Fastback je razvijen na platformi modela i30 s kojim dijeli i međuosovinski razmak od 265 cm. Ali, 30 mm je niži (visina 142,5 cm) zbog čega ima sportskiju siluetu, a i od hatchbacka je duži 11,5 cm (ukupno 445 cm). Fastback nudi 450 litara prtljažnika (proširivo na 1351 litru).
Samo luksuznija oprema
Stražnji dio, na koji su dizajneri najviše ponosni, zaista je atraktivan. Prepoznatljiv je po velikom integriranom spojleru i tankim svjetlima, a podsjeća na premium kupe automobile. Unutrašnjost je istovjetna onoj u hatchbacku i karavanu.
- Fastback je model kojim pokazujemo kako će izgledati naši budući modeli. Jako smo ponosni na posao koji smo napravili - rekao je Hyundaijev šef dizajna Thomas Bürkle.
U vožnji je i30 vrlo sličan hatchbacku, osim što zbog nižeg težišta (standardni multilink na stražnjoj osovini) zavoje prolazi nešto dinamičnije i mogao bi biti dobar potencijal za pravi sportski model. Isprobali smo ga uz 1,4-litreni četiricilindarski T-GDI turbobenzinac sa 140 KS i 242 Nm uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem (dostupan i uz 7DCT automatik), koji radi vrlo mirno i uglađeno.
Dizeli do kraja godine
Na papiru jamči gotovo sportske performanse - 9,2 sekunde do stotke i 208 km/h najveće brzine. U praksi to izgleda vrlo dobro. Deklarirana potrošnja od 5,7 l/100 km je nedostižna, ali izmjerili smo 7,7 l/100 km, što je solidan rezultat. U ponudi će biti i početni trocilindarski 1,0 T-GDI sa 120 KS, kojeg smo već ranije isprobali i koji se pokazao vrlo živahnim u Hyundaiju i30, ali i u novoj Koni. Dizelski modeli - 1,6 CRDi sa 110 i 136 KS - bit će dostupni kasnije ove godine.
Hrvatska premijera Fastbacka održat će se na Zagreb auto showu početkom travnja, a odmah nakon toga stiže u naše salone. Cijene još nisu poznate, a u Njemačkoj kreću od 22.200 eura. Hyundai se s Fastbackom želi približiti premium segmentu, pa će se taj model nuditi samo u dvije dobro opremljene razine opreme. Stoga treba očekivati i nešto višu cijenu Fastbacka.
Pogledajte kakve skupocjene automobile voze hrvatski nogometaši:
Dobar! Atraktivan, samo ako je u Njemačkoj 22.000 Eur, kod nas će biti, kad uključimo dodatak na "branitelje i dodatak na uhljebe, barem 27.000 Eur ili čak i više!