Teško je danas napraviti automobil koji će se izdvajati iz mase, biti drugačiji. Hyundai je s električnim Ioniq 5 modelom to uspio. Na prvi pogled ne znate radi li se o futurističkom automobilu ili retro modelu, je li to doista kompakt kako izgleda ili SUV. Ioniq 5 je od svega pomalo i zapravo je baš zbog toga jedinstven. Radi se o električnom, ali golemom blago podignutom kompaktu dugačkom 466 centimetara i u unutrašnjosti vrlo prostranom zbog čak 300 centimetara međuosovinskog razmaka te uz 527 litara prtljažnika (plus 24 litre prostora sprijeda za kabele).
Optička varka stvarno djeluje jer se Ioniq 5 čini zaista kompaktnim, a prostranost interijera dodatno je povećana ravnom podnicom ispod koje je paket baterija neto kapaciteta 72,6 kWh.
Minimalistički uređena unutrašnjost nudi kokpit koji se sastoji od dva ekrana visoke rezolucije dijagonale 31 centimetar. Ispred vozača je digitalna instrumentna ploča koja, između ostalog, projicira sliku s kamere u mrtvom kutu kada je neko vozilo u njemu, a desno se nalazi dodirni ekran s mnoštvom funkcija poput multimedije, navigacije i putnog računala te posebnog 360° sustava kamera koji osim iz zraka daje prikaz vlastitog automobila te okoline i bočno, sa strane.
Tu je i head-up displej i to s proširenom stvarnošću pa informacije o svim sigurnosnim upozorenjima dobijete i na vjetrobranskom staklu. U tom futurističkom okruženju ugodno je voziti kad se naviknete na sva pomagala koja nudi Hyundai.
Testni Ioniq 5 opremljen je s dva elektromotora s ukupno 306 KS i najvećeg okretnog momenta od 605 Nm, koji snagu prenose na sva četiri kotača. Performanse su fantastične! Do stotke mu trebaju samo 5,2 sekunde, a maksimalna brzina ograničena je na 185 km/h.
Vožnjom uz 90 km/h domet s jednim punjenjem baterija jest 460 km, dok je uz vožnju autocestom na 120 km/h autonomija sasvim pristojnih 290 km. A ono što posebno raduje jest brzo punjenje baterija. Sustav radi na 800 volta umjesto na uobičajnih 400 (kao Porsche Taycan), pa se Ioniq 5 dvostruko duže brzo puni od većine konkurenata. To znači da se na ultrabrzom punjaču od 350 kW može s 10 na 80% kapaciteta baterije napuniti za 18 minuta. Na trofaznom kućnom punjaču od 11 kW treba mu šest sati.
Vožnja je s obzirom na masu veću od dvije tone vrlo zadovoljavajuća, no ovjes je postavljen više za udobnost nego za dinamiku. Zgodna je mogućnost vožnje s jednom pedalom u kojoj vam kočnica treba vrlo rijetko.
Cijena Ioniqa 5 starta od 329.990, dok testni primjerak stoji 450.990 kuna.
450 somova. Pa jeste vi normalni?