Peta generacija globalno najprodavanijeg svjetskog SUV-a, Toyote RAV4, s kojom je zapravo početkom 2000-tih započela SUVomanija, premijerno je predstavljena na salonu automobila u New Yorku, dok bi u Europu trebala stići u prvom tromjesječju 2019. godine. Novi RAV4 razvijen je na novoj TNGA (Toyota New Global Architecture) platformi, a najveća je novost, kako su Japanci i najavili, da se neće nuditi uz dizelske motore, još uvijek u tom segmentu apsolutno dominantne na europskom tržištu. Dok drugi proizvođači zadržavaju dizelaše bez obzira na njihovu nepoželjnost u mnogim velikim europskim gradovima, Toyota ima veliki adut u svom hibridnom sustavu koji razvija već više od 20 godina. Primjerice, lani je u Europi prodano 112.537 RAV4 modela od čega 58.612 s hibridnim pogonom.
Oči uprte u hibrid
U skladu s tim, u novom RAV4 najveća su očekivanja upravo od 2,5-litrenog VVT-i HSD benzinsko-električnog hibrida sa 197 konjskih snaga koji dolazi uz e-CVT kontinuirani automatski mjenjač. Uz njega će ulazni model biti također poznati 2-litreni benzinac sa 150 KS, koji će biti dostupan uz pogon na sva četiri kotača, a birat će se između 6-brzinskog ručnog ili automatskog mjenjača. Oba su pogonska sklopa, hibridni i benzinski, unaprijeđena. Za hibridnu je verziju Toyota razvila novi pogon elektromotora koji učinkovito koristi energiju iz hibridnog sustava pomoću drugog električnog motora koji pokreće stražnje kotače kako bi stvorio visoki okretni moment, smanjujući gubitak energije i pridonoseći manjoj potrošnji goriva s izvrsnim AWD performansama u različitim uvjetima vožnje. Kod benzinca je poboljšan AWD sustav, s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.
Jednako dug, ali malo širi
Dimenzije novog modela samo su malo izmjenjene u odnosu na sadašnji model. Tako novi RAV4 ostaje dugačak 460 centimetara, dok mu je međuosovinski razmak rastegnut na 269 cm (+3 cm) a širina povećana na 185,5 cm (+1 cm), što u kabini omogućuje više mjesta za putnike i prtljažni prostor (nije još specificirano koliko). Nova TNGA platforma s niskim težištem i optimiziranom raspodjelom težine poboljšava dinamičke mogućnosti modela RAV4, što je omogućeno čvršćom i preciznijom konstrukcijom karoserije, pa je ponašanje na cesti stabilnije i dinamičnije.
U unutrašnjosti je moderno vozačko okružje s naglaskom na nove tehnologije. U središtu je 7-inčni zaslon koji dolazi serijski, dok za 8-inčni valja doplatiti. Vozač i putnici moći će svoje mobilne uređaje uparivati putem Apple Car Playa i Amazon Alexa sustava. Dakako, nova Toyota RAV4 standardno će dolaziti uz niz naprednih aktivnih sigurnosnih sustava.
Toyota najpouzdanija marka na svijetu. Svaki daljnji komentar je suvišan!