Peugeotov 408 svakako je jedna od ovogodišnjih dizajnerskih poslastica, automobil koji privlači pažnju ne samo zbog toga što je potpuno novi model, već i stoga što izgleda odlično. Dimenzijama izdašna kompaktna limuzina, siluetom križanac coupea i crossovera, dobro izgleda s koje ga god strane pogledamo. Pogođeni su i detalji, bilo da je riječ o prednjoj rešetki u boji karoserije koja se stapa s ostatkom prednjeg odbojnika, o velikim crnim usisnicima zraka, o neobično oblikovanom stražnjem dijelu krova, koji je posebno osjetljivo aerodinamično područje. Protok zraka optimiziraju i usmjeravaju dva elementa nalik mačjim ušima koji tvore aerodinamični koridor prema spojleru na poklopcu prtljažnika. Peugeot 408 u duljinu se pruža 469 centimetara, a njegovih 279 cm razmaka među osovinama zaslužno je za prostranu putničku kabinu, što se posebno osjeti na stražnjoj klupi. Prtljažnik prima odličnih 536 litara, uz mogućnost povećanja na 1611 litara kad se preklope (djeljiva) stražnja sjedala.
Novitet – koji dimenzijama ulazi između modela 308 i 508 - isprobali smo u plug-in hibridnoj verziji s 225 konjskih snaga. Uz ovu inačicu, u ponudi je i plug-in hibrid od 180 konja. Litij-ionska baterija ima kapacitet od 12,4 kWh i snagu od 102 kW. Dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača: jednofazni punjač snage 3,7 kW u serijskoj opremi i opcijski jednofazni punjač snage 7,4 kW.
Tijekom testne vožnje držali smo se mješovitog režima, kombinirali smo gradsku vožnju s onom na otvorenoj cesti te na autocesti. Više od 50 posto vremena uspijevali smo se voziti samo na struju, dok se baterija nije ispraznila pa je u prvi plan 'iskočio' benzinac (u gradskim uvjetima na struju izdrži 72 km). Sa snažnijim plug-in hibridom prosječno smo trošili 5,6 l/100 km, bez da smo se trudili voziti štedljivo. Više smo se usmjerili na dinamiku vožnje, koja zaslužuje palac gore i u hibridnom modu, dok je vozačima željnima utegnutijeg automobila na raspolaganju sport mod vožnje. Uz uobičajene modove (Electric, Eco, Hybrid, Normal i Sport), kod hibridnih motora način vožnje Brake (B) aktivira regenerativno kočenje kojim se dopunjava baterija. Ovjes je udoban, u Sport modu postaje čvršći, pogodniji za dinamičniju vožnju i zavojite ceste.
Položaj za upravljačem i užitak vožnje na razini su kompaktne limuzine - udobna sjedala nisko su postavljena, unatoč većoj odignutosti vozila od tla. Najnovija generacija kokpita Peugeot i-Cockpit obuhvaća već prepoznatljiv kompaktni upravljač, kao i prilagodljivu 3D instrumentnu ploču (u GT razini opreme). Upravljač je direktan, iza njega su polugice za ručno mijenjanje brzina 8-stupanjskog EAT8 automatskog mjenjača. Naglasak je na kontroli i povezivosti, dio komandi (za multimedijski sustav i neke sustave pomoći u vožnji) grupiran je na volanu, preostale vozač lako dohvaća preko visoko pozicioniranog 10-inčnog centralnog dodirnog ekrana, opremljenog i i-toggle tipkama koje se također mogu individualno konfigurirati. Svaka i-toggle tipka osjetljiva je na dodir i predstavlja prečac do postavki klima-uređaja, telefonskih kontakata, radijske postaje ili aplikacija... Moderno okruženje ergonomski je organizirano, jednostavno i intuitivno za korištenje. Iza onoga što se vidi, 408-ica krije čitavu vojsku pomagača, odnosno sustave za pomoć u vožnji opremljene sa šest kamera i devet radara. Uključuju, među ostalim, prilagodljivi regulator brzine s funkcijom Stop&Go, tehnologiju Night Vision koja upozorava na životinje, pješake ili bicikliste prije no što ih osvijetle duga svjetla, sustav za nadzor mrtvog kuta dugog dometa (75 metara), upozorenje na promet iza vozila. Cijena osnovne PHEV verzije je 43.643 eura, dok testni u GT inačici i s nešto dodatne opreme stoji 55.497 eura.