RENAULTOVA PILA

Isprobali smo Megane R.S., redizajniranog vladara Nürburgringa

Renault Megane R.S.
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
1/4
27.06.2014.
u 08:18

Dvolitreni turbom opremljen benzinac nudi 265 KS i 360 Nm momenta

“Nemoj se s rogatim bosti”, glasi ona stara narodna koju je katkad dobro poslušati. U Seatu očito nisu - Leon Cupra 280 nedavno je skinuo rekord kruga na Nurburgringu koje je 2011. postavio Megane R.S., samo da bi ga nedugo potom nova Trophy-R verzija Renaulta ponovno srušila za pune četiri sekunde (više niže u okviru). No, ta dominacija francuskog sportskog kompakta nije slučajna, jer ovaj se model već dugi niz godina kontinuirano dorađuje i poboljšava. Uostalom, verzija na čijem su temelju nastali novi Trophy i Trophy-R jest ovaj ‘obični’ Megane R.S. 265.

Recaro sjedala

Poput standardnih modela, R.S. ima tek manje kozmetičke izmjene, ali u slučaju ove verzije ionako je oduvijek bilo najvažnije kako se vozač osjeća za upravljačem, u testiranom modelu ujedno smješten u opcijskim i neobično udobnim Recaro školjkastim sjedalima. Pogled odmah pada na opcijski R-Link sustav s najnovijim R.S. Monitorom koji prikazuje sve informacije bitne zagriženim ljubiteljima jurnjave po trkaćim stazama, a prsti na gumb za pokretanje motora. Poznati dvolitreni turbobenzinac suzdržano se javlja, no nema ništa suzdržano u načinu na koji preko prednjih kotača i ručnog mjenjača isporučuje 265 KS i 360 Nm.

Trakcija je gotovo uvijek odlična, a ubrzanja zaista silovita i puno bolja nego što biste pretpostavili s obzirom na deklariranu snagu. Turborupe gotovo i nema, a svaki pritisak papučice gasa rezultira trenutnim potiskom u leđa, nedugo potom i lupanjem u limitator okretaja kada je vrijeme za novi stupanj. Ako niste na oprezu, kazaljka brzinomjera ovog Meganea zabrinjavajuće brzo prelazi sulude brojke. Do stotke ubrzava za 6,0 s, a najveća brzina je 254 km/h.

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Foto: Slavko Midžor/PIXSELL

Blokirajući diferencijal

Ali, R.S. oduševljava i u zavojima. Agilan prednji kraj i vrlo precizan servoupravljač vozaču ulijevaju veliko povjerenje pri brzim ulascima u zavoje, a jednako djeluje i katkad nevjerojatno prianjanje koje omogućuju opcijski Cup ovjes i vrhunske Michelinove sportske gume. Ovjes pritom nije nemilosrdno krut, premda bismo za naše ceste ipak preporučili izbjegavanje 19-inčnih naplataka koje dolaze s prilično niskoprofilnim guma - 18-inčni su sasvim adekvatni, a gume malo mesnatije. Kao i uvijek, Brembo kočnice snažno i neumorno usporavaju s visokih brzina, a ključan dio recepta, zbog kojeg je ovaj Megane još uvijek najbolja kompaktna jurilica, jest blokirajući diferencijal.

Sve u svemu, R.S. uvijek komplementira vožnju iskusnih vozača, a onima kojima su ovakvi brzi automobili nepoznanica uglavnom oprašta nesmotrene pogreške. Zaista nema sumnje da je ovo beskompromisan sportski kompakt - možda nije najudobniji, niti najbrži, ali iz nijednog drugog nećete izaći s većim osmijehom na licu.

Obnovljeni Megane RS 265 stoji 225.900 kuna (testirani 279.293 kn), što je još uvijek najjeftiniji osjećaj WRC i formula 1 bolida na tržištu.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije