Passat je trenutačno najprodavaniji automobil srednje klase u Europi i Hrvatskoj, a kroz osam generacija “nakupilo” se 30 milijuna primjeraka, što je impresivan prodajni rezultat. Iako popularnost auta srednje klase opada, Passat je i dalje jedan od najvažnijih modela Volkswagena i zbog toga su redizajnu pristupili više nego ozbiljno. Na probnim vožnjama u Frankfurtu i okolici isprobali smo kako funkcionira sustav poluautonomne vožnje, koliko je auto udobniji, kako se vozi i kakve sve novosti donosi u unutrašnjosti.
Gotovo isti dizajn
Dizajn gotovo da i nije diran. Njega su stručnjaci iz VW-a “ostavili sa strane” te se posvetili važnijim tehničkim novostima. Passat je tako dobio novi dizelski motor. Riječ je o evoluciji Hrvatima omiljenog motora 2,0 TDI koji je sada nazvan 2,0 TDI Evo. Motor ima dva katalizatora, manju potrošnju goriva i mnogo manje emisije štetnih plinova. I dalje razvija 150 KS. Obnovljena je i plug-in hibridna verzija GTE koja sada razvija 218 KS i ima 30% veći električni doseg. On sada iznosi 56 kilometara po novom WLTP ciklusu što je dovoljno za prosječnu svakodnevnu vožnju gradom isključivo na struju.
Ostali motori u ponudi su već dobro poznati dvolitreni četverocilindraši, benzinci snage 150, 190 i 272 KS te dizelaši sa 120, 190 i 240 KS. Mnogo se radilo i na udobnosti vožnje. Modifikacijom ovjesa smanjene su vibracije, a poboljšana su i sjedala. Među ostalim novostima valja istaknuti LED Matrix svjetla koja poboljšavaju vidljivost tijekom noći i automatski se prilagođavaju prometu.
U unutrašnjosti se izdvajaju novodizajnirani digitalni instrumenti. Poboljšana im je i pojednostavljena funkcionalnost, a povećani su kontrast i rezolucija zaslona što donosi bolju preglednost. Infotainment sustav ima jednostavnije sučelje i mnogo više funkcija.
Može voziti samostalno
Passat je prvi Volkswagen sa sustavom Travel Assist koji donosi autonomnu vožnju razine 2,5. S ovim sustavom automobil u mnogim situacijama, posebno na autocestama i cestama izvan naselja, može voziti potpuno samostalno. Vozač mora samo osloniti ruke na volan koji je “osjetljiv na dodir”, a upravljanje, davanje gasa i kočenje automobil će obavljati sam. To je u stanju pri brzinama od 0 do 210 km/h, a automobil sam prepoznaje ograničenja brzine, približavanje zavoju ili skretanju te tada sam nježno smanjuje i prilagođava brzinu. Sustav smo isprobali na njemačkim autocestama. Radi vrlo inteligentno i bez grešaka.
U Hrvatsku novi Passat stiže u tri razine opreme: Passat, Passat Business i Passat Elegance. Za početak prodaje nudit će se i serija R-Line Edition u samo 2000 primjeraka. Auto će imati specijalnu boju, mnogo opreme i druge atraktivne dodatke, a nekoliko primjeraka ovog limitiranog modela dolazi i na naše tržište. Prodaja počinje u rujnu, kada će se saznati i cijene.
VIDEO Ovo je top 5 najprodavanijih novih automobila u Hrvatskoj: