Tijekom zimskog perioda koji će - barem kalendarski gledano, bez obzira na temperaturne skokove - potrajati još gotovo dva mjeseca, važno je voditi više brige o pojedinim dijelovima vozila negoli je to izraženo tijekom ostatka godine. Primjerice, potrebno je na vrijeme u spremnik uliti zimsku tekućinu za stakla, a ne koristiti onu ljetnu. Pored činjenice kako je ljetna obogaćena sastojcima koji lakše uklanjaju više ostataka letećih insekata, zimska je pak prilagođena niskim temperaturama.
Osim što korištenje ljetne tekućine može dovesti do smrzavanja u samom spremniku (kad riskirate njegovo puknuće), ona se može smrznuti i u crijevima do pumpice te u samoj pumpici, i tako je oštetiti. Osim toga, ako se ne smrzne do tada, postoji mogućnost da se ljetna tekućina smrzne kad dođe u doticaj sa staklenom površinom. Stoga je pametno pred dolazak niskih temperatura uliti zimsku tekućinu koja će razrijediti onu ljetnu te smanjiti točku ledišta.
Ako dođe do smrzavanja stakla ili ste pak lijeni očistiti zaleđeno staklo (ili nemate strugalicu), doći ćete u iskušenje da uključite brisače. To mnogi rade i tako brisačima pokušavaju dati zadatak za koji nisu osmišljeni. Tada, kad koristite brisače na zaleđenim staklima, dolazi i do njihova znatnog oštećenja. Poslije će takve metlice brisača ostavljati tragove te više neće potpuno čistiti vjetrobransko staklo. Stoga je preporuka to ne činiti.
Video: Bez struganja otopite led sa stakla u nekoliko sekundi
Često se vode rasprave o pojedinim automobilima, odnosno markama – koja je bolja, koja lošija... - ali i o pojedinim dijelovima vozila. Kako onima koje treba redovito mijenjati prema propisanom intervalu, u servisnoj radionici tako i onima koje treba zamijeniti kad se potroše, kad više jednostavno nisu funkcionalni. Tu spadaju i metlice brisača. Dio je to koji vozač u pravilu može samostalno zamijeniti i za to nije potrebna prevelika znanost ni odlazak u servis, odnosno pomoć stručne osobe.
Vlasnici vozila često tvrde da “zamjenske” metlice iz postprodaje (koje možete kupiti u specijaliziranim trgovinama autodijelova), iako je riječ o istom modelu kao što je bio na novom vozilu, nisu izdržale kao te prve koje su došle s novim vozilom. Istina je da metlice brisača iz postprodaje većinom ne izdrže isti period korištenja kao one prve, no ne zbog manje kvalitete. Razlog je nešto drukčiji. Naime, kad iz salona automobila izvezete automobil, on je nov u svakom pogledu. Od kotača, motora, upravljača, akumulatora pa tako i stakala i metlica brisača.
Kad je riječ o tim novim dijelovima, oni su svi napravljeni prema istim standardima, kao i oni “zamjenski”. I svi su novi. Tada je i njihova funkcionalnost 100-postotna, nema (ili ne bi trebalo biti) dijela ili sklopa koji ne radi kako treba. Nakon godina korištenja svaki dio tog vozila bar je djelomično iskorišten. Neke promjene odmah su nam vidljive golim okom, dok za neke trebamo ipak i pomoć alata i strojeva kako bismo to ustvrdili. Tako je i sa staklenim površinama. Zamislite kolika se količina samo sitne prašine tijekom godina korištenja zalijepi za to staklo. Svako korištenje metlica brisača na staklu ostavlja i tragove te prašine. Tragove koji nisu vidljivi ljudskom oku, no jesu metlicama brisača. Stoga te “zamjenske” metlice brisača već u startu nemaju istu situaciju – prolaze preko već korištenog stakla, nikako više preko novog. Osim toga, njima ne upravlja ni novi motor brisača, već onaj koji tu zadaću obavlja već nekoliko godina.
Kako lupate bez veze, kupite zamjenske škripe , ne brišu nikako. Kupite orginal rade super