Rat divova

Kako je pukla ljubav između IT divova Googlea i Applea

Gawker9
Arhiva VL
28.01.2010.
u 09:00

Googleovo lansiranje vlastitog mobilnog uređaja Nexus onea pogodilo je Apple. No, uzvratili su novim izazovom, tabletom - iPadom. Novi gadget nije samo bačena rukavica IT industriji već poziv na redefiniranje sadržaja, ali i navika čitanja, učenja, igranja..

Ljubav između Applea i Googlea potpuno je pukla! Od kompatibilnih kompanija postali su ljutiti konkurenti na tržištu, a svjetski analitičari uvjeravaju da će se bitka oko operacijskih sustava za mobitele, pretraživače, aplikacije uređaja... dodatno zaoštriti u budućnosti.

Googleovo lansiranje vlastitog mobilnog uređaja Nexus onea dodatni je udarac za Apple, ali i pokazatelj da tvrtke postaju konkurentne svojim proizvodima, a ne komplementari kolege. Izvršni direktor Googlea Eric Schmidt u kolovozu je izašao i nadzornog odbora Applea, te je rat doista otvoren na svim frontama.

Nekoć lijepe riječi koje su čelnici Googlea i Applea izgovarali jedan o drugome, lagano već prelaze u uvrede. Steve Jobs, karizmatični vođa Applea, svojedobno je za Schmidta, pozivajući ga u odbor direktora, kazao: “Eric očigledno odlično obavlja posao u Googleu.” Dok je Schmidt uzvratio kako je Apple jedna od svjetskih kompanija koju najviše cijeni. Ali ulaskom Googlea, uvjetno rečeno, u Appleov core biznis, borba je otpočela. Bilo je to potkraj 2007. godine, kada je Google najavio razvoj vlastitog operacijskog sustava za mobitele – Android. Te godine Apple je bio već predstavio svoj iPhone i analitičari su upozoravali da je konkurencija na tržištu “pametnih” telefona počela. Ipak, tada su još bili igrači koji su imali svoje niše na tržištu, no kada su kreatori softvera otpočeli s proizvodnjom tisuća aplikacija za mobitele i kada je postalo jasno da su mobiteli zapravo kompjutori budućnosti, sukobi su postali češći.

Prošlog ljeta Apple je odbio dopustiti dva Googleova appsa za iPhoneove, postavljajući pitanje koliko je zapravo poželjna prisutnost Googlea na Appleovim uređajima. Trenutačno su kompanije potpuno na suprotnim, odnosno konkurentnim stranama, jer Google je upao i u hardver sa svojim mobilnim uređajem i lansirao izravan izazov iPhoneu, a slijedi bitka za mobilno oglašavanje.

Akvizicijom Quattra, Apple, je postavio novi cilj upravo na području mobilnog oglašavanja. Apple i Google žele više, i dok su iz Applea odbili komentirati međusobne odnose, iz Googlea su poslali priopćenje u kojemu tvrde kako je Apple njihov iznimno vrijedan partner te da će zajednički mobilnu industriju gurati naprijed, piše Business Week.

Sada je vrijeme da se krene, upozoravaju stručnjaci, svatko tko se kasnije uključi u bitku za oglase bit će u težoj poziciji. Milijarde dolara čekaju da ih se pokupi, smatra Doug Clinton, analitičar Piper Jaffraya. Trenutačno je tržište mobilnog oglašavanja tek oko dvije milijarde dolara godišnje, prema Gartneru, dok je, primjerice, ukupno na internetu teško 60 milijardi dolara. Onaj tko osmisli pravi način oglašavanja i postavi takve aplikacije na mobilnoj platformi bit će pobjednik.

Appleovi developeri napravili su 125.000 mobilnih aplikacija za Appleove uređaje, što je sedam puta više nego što ih ima Android, a upravo brojnost različitih appsova pomogla je iPhoneu da u vrlo kratkom vremenu osvoji 14 posto na tržištu “pametnih” telefona, u usporedbi s 3,5 posto koliko je prodano uređaja koji rade na Androidu (podaci IDC-a).

Jobs je netom predstavio novi gadget iPad, kojim planira pokositi konkurenciji i tržište, no ne staje sljedeći potez zasigurno će ići u smjeru mobilnog oglašavanja.

 Google se, pak, kladi na mobilno pretraživanje koje također, naravno, zarađuje od oglašavanja, no u ukupnom iznosu tek je dva posto pripalo mobilnom pretraživanju, koje također nije još u punom zamahu, ali mu predviđaju blistavu budućnost. Istodobno, ratišta su otvorena, a jedan od dodatnih igrača uvučen u sukob je Microsoft, koji s jedne strane smišlja vlastiti novi mobitel, a s druge ubrzano radi na operacijskim mobilnim sustavima, tako da i Googleu i Appleu konkurira softverski i hardverski.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije