Za ENC uređajem mnogi su vozači posegnuli jer uz taj beskontaktni način plaćanja cestarine dobiju brži prolaz kroz naplatnu rampu i popust na cestarinu od 13,04 do 33,48%, ovisno o načinu plaćanja i razdoblju korištenja. No, što kad se na zaslonu ispiše da sustav ne pronalazi uređaj, a znate da na ENC računu imate još novca? Rješenje postoji - na ulazu na autocestu uzmite karticu (kao da nemate ENC), pa na izlazu tu karticu pružite blagajniku zajedno s ENC uređajem kako bi se s Vašeg računa mogao skinuti odgovarajući iznos. Blagajnik će temeljem predane magnetske kartice i ENC uređaja odrediti na kojoj ste naplatnoj postaji ušli na autocestu, zatim će ENC uređaj očitati na stolnoj anteni kako bi naplatio cestarinu. Ako naplata nije moguća ni na stolnoj anteni, blagajnik će naplatu cestarine izvršiti pomoću ručnog unosa broja ENC uređaja ili očitanjem broja ENC uređaja pomoću barcode čitača. Kako bi takva naplata bila moguća, morate imati pozitivan saldo na svom ENC korisničkom računu ili ćete cestarinu platiti nekim drugim sredstvom plaćanja.
- Najčešće do problema dolazi zbog toga što ENC uređaj nije adekvatno postavljen na unutrašnji dio vjetrobranskog stakla ili se korisnici ne pridržavaju propisanog razmaka između vozila. Korisnici često "mašu" ENC uređajem koji na takav način ne može ostvariti kvalitetan kontakt s antenom na naplatnoj postaji te se komunikacija ne može na vrijeme ostvariti, što prethodi podizanju rampe - pojašnjavaju iz Hrvatskih autocesta.
Mogući su, naravno, i tehnički problemi s opremom koji se, kažu iz HAC-a, pokušavaju detektirati i riješiti u što kraćem vremenu kako bi se proces naplate doveo u redovno operativno stanje. Primijeti li vozač neispravnost u radu ENC uređaja zbog kojeg uređaj nije moguće koristiti za elektroničku naplatu cestarine, trebao bi provjeriti njegovu ispravnost na prodajnom mjestu i po potrebi ENC uređaj zamijeniti novim. HAC daje korisnicima jamstveni rok za ENC uređaj od dvije godine, unutar kojeg se uređaj može uz jamstveni list zamijeniti bez naknade osim ako neispravnost nije uzrokovana nedostatcima ili oštećenjima koje je prouzročio korisnik. Novac koji vozač uplaćuje na ENC vezan je uz korisnički račun, a ne uz konkretan uređaj pa se s promjenom uređaja automatski prenosi na novi ENC.
Problem koji se meni više puta dogodio na relaciji RI -ZG da mi ne očita ENC na Grobniku uzmem karticu ali problem je na Lučkom jer moram stati u red za blagajnu (cash),a traka za ENC .korisnike je deset puta brža od obične