Iznenađeni?

Ovo je najopasniji i najčešći smrtonosni 'kvar' na vozilu tijekom vožnje

guma
Foto: Thinkstock
1/3
04.11.2017.
u 09:32

Kad naletimo na nezgodan, oštar metalni predmet, dolazi do naglog pada tlaka zraka u gumi, koja se potom trga te se odvoji od naplatka

Najopasniji i najčešći smrtonosni „kvar“ na vozilu tijekom vožnje je bušenje gume. Od svih mogućih naglih kvarova na vozilu koji vrlo često rezultiraju smrtonosnim posljedicama, u samom je vrhu naglo ispuštanje zraka iz pneumatika. Navodi to Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, tehniku i procjenu motornih vozila te plovila. Pojašnjava da se takve nezgode u većini slučajeva događaju pri velikim brzinama. Brzine iznad 130 km/h su opasne, a pri 200 km/h automobil s probušenom gumom leti u zrak.

Opasno pri velikim brzinama

- Ispuštanje zraka iz gume pri brzinama do 120-130 km/h u većini je slučajeva bezopasno, osim naravno kod motocikla. Naime, pri malim brzinama zrak ne stigne naglo napustiti gumu te vozač ima dosta vremena sigurno zaustaviti vozilo. Pri velikim brzinama, kakve se postižu na autocestama, pražnjenje gume je smrtni neprijatelj - kaže nam G. Husinec.

Vozači automobilom obično nalete na komad željeza koji najčešće padne s kamiona, pa se guma raspadne. Od svih opcija bušenja gume najboljim odnosno najmanje lošim slučajem smatra nalet na čavao. Zrak tada počne relativno sporo izlaziti iz gume te dobar vozač može laganim kočenjem i pažljivim korekcijama upravljačem sigurno zaustaviti automobil.

Foto: Petar Glebov/PIXSELL

- Najopasniji slučajevi su naleti kotačem na oštri metalni predmet koji je pao sa nekog kamiona, primjerice, na zakovicu koja je šuplja pa zrak naglo izlazi iz gume. U takvim situacijama dolazi do naglog pada tlaka zraka u gumi te se ona trga. Guma se potom odvoji od naplatka, automobil vozi po felgi nakon čega slijedi niz prevrtanja dok se vozilo konačno ne zaustavi - pojašnjava G. Husinec, koji je mnogo puta vještačio vozila koja su zbog puknuća gume sletjela s ceste.

Ne možemo predvidjeti

Oštar predmet na autocesti ne možemo primijetiti jer je malen. Stoga ne možemo ni predvidjeti nalet vozila na čavao ili zakovicu. Ono što možemo preventivno napraviti je da ne vozimo brzinama većim od 130 km/h, koliko je na autocesti dozvoljeno.

- Ako već nismo te sreće pa naletimo na nešto takvo, prvo ćemo osjetiti lupanje te trzanje upravljača. U tom slučaju vozač mora odmah pustiti gas i početi lagano kočiti. Kako se guma trga lupanje postaje sve jače, a auto sve manje upravljiv. Bitno je nikako ne naglo „trzati“ upravljačem i auto lagano usmjeriti u desno prema zaustavnoj traci te čekati da se zaustavi. Dođe li prilikom zaustavljanja do nagle destabilizacije automobila, vozilo treba usmjeriti prema mekom terenu s desne strane autoceste da prevrtanje bude što blaže - savjetuje G. Husinec.

Komentara 9

Avatar Idler 3
Idler 3
10:03 04.11.2017.

Meni je smrtonosnija na cesti ova mala s gornje fotke. Zamisli, voziš se sto na sat, a ona v kožnim hlačicama sagnuta menja gumu >;-))

OB
ObrenM
10:49 04.11.2017.

"Pri brzinama do 130 km/h naglo ispustanje zraka iz gume uglavnom nije opasno"Ja bi tomu kvazi strucnjaku pri brzini od 90 km/h pucao u prednju gumu pa bi vidio gdje bi se nasao.Ti su iz pukovnije uhljeba.

IB
ibiza
10:44 04.11.2017.

meni se desilo na 140 km/h ,na auto putu sam naletio na gredicu 1 m duzine i 10 ×15 cm i nisam je mogao zaobic posto je mrak bio i kasno sam ju primijetio ,prednha desna he odmah ispustika na pola od udarca a ja sam crknio od straha ali sam ostao miran na volanu i odmah usporio...

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije