U Hrvatskoj je lani prvu registraciju obavilo 141.076 osobnih automobila (M1 kategorija), od čega je rabljenih vozila bilo više od polovice, odnosno 79.345, pokazuju najnoviji podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH). Prosječna starost unesenih rabljenih vozila iznosila je 7,18 godina. Pritom je 87 posto unesenih rabljenih automobila s dizelskim, a 11 posto s benzinskim motorom. Ostalih dva posto odnosi se na hibridna i električna vozila.
U posljednjih pet godina broj prvih registracija rabljenih osobnih automobila raste iz godine u godinu. Tako su 2014. u Hrvatsku unesena 39.124 rabljena automobila. No prosječna starost tih vozila se smanjuje. Prije pet godina ona je iznosila 8,36 godina. Što se tiče prve registracije novih vozila, njih 53 posto su benzinci, a 47 posto dizelaši.
– Prilikom prve registracije prošle godine, prosječna starost vozila kategorije M1 s dizelskim motorom bila je 4,99 godina, dok je kod vozila na benzinski pogon ona bila 2,07 godina. Najmanja prosječna starost je, dakako, zabilježena kod hibridnih vozila i onih s električnim pogonom – objašnjava Goran Pejić iz CVH-a. On napominje da je starost vozila važan čimbenik tehničke ispravnosti, što potvrđuje statistika prolaznosti na redovnom tehničkom pregledu.
Tako je, primjerice, postotak neispravnosti automobila marke Volkswagen mlađih od pet godina prošle godine bio 3,38 posto, a od automobila iste marke starijih od 10 godina neispravnih je bilo 30,56 posto. Lani je u Hrvatskoj registrirano ukupno 1,665.391 osobno vozilo, a njihova prosječna starost je 12,64 godina. Vozni park Hrvata tako se pomladio u odnosu na 2017. kad je prosječna starost automobila bila 12,95 godina.
Do prošle godine omjer benzinaca i dizelaša u Hrvatskoj je bio 51 prema 49 posto, a lani je taj omjer došao na 50:50 posto. Pejić očekuje da će dogodine u Hrvatskoj biti više dizelaša nego benzinaca. Prema podacima CVH-a, tijekom 2018. obavljen je tehnički pregled na 2,073.488 vozila, od čega je na njih 432.170 utvrđena tehnička neispravnost. Najveći broj neispravnosti utvrđen je na uređajima za kočenje te uređajima za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju.
>>Savjeti za kupnju rabljenih automobila
Da su novi jeftiniji statistike bi bile drugačije. Riješenje je očito, mi čekamo vaš potez.