Običan gradski sudar, nalet na vozilo ispred dok automobili u koloni voze brzinom 40 do 50 km/h - kakvi su na našim cestama svakodnevna pojava - dovoljan je da na relativno novom automobilu napravi štetu u vrijednosti gotovo pola novog automobila! Pokazala je to naša potrošačka košarica, u koju smo smjestili samo pet dijelova koji obično stradaju u takvoj situaciji. Prednja svjetla, branik te vozačev i suvozačev zračni jastuk za potrebe ovog istraživanja čine košaricu nepažljivog vozača, no valja znati da ovdje uspoređujemo samo cijene navedenih originalnih dijelova.
Kod modela s najskupljim (odabranim) dijelovima iznos koji valja dati za njih doseže do 40,86 posto ukupne vrijednosti novog vozila. Primjerice, oba prednja svjetla, branik, vozačev i suvozačev zračni jastuk za novu Opel Corsu zajedno stoje 32.084,87 kn, a početna cijena novog automobila iznosi 78.523 kn.
Honda Civic ima još veću cijenu košarice s dijelovima - 46.964 kn - ali to je 31,45 posto od 146.990 kn, koliko stoji novi Civic. Vozač male Toyote Aygo koja stoji od 64.846 kn za navedene bi dijelove trebao dati 26,73 posto od tog iznosa odnosno 17.334 kn.
Ford Fiesta s cijenom od 82.900 kn i cijenom dijelova od 19.758 kn također zabrinjava s 23,83-postotnim udjelom ovih pet dijelova u ukupnoj cijeni vozila. Za ove dijelove u slučaju VW Golfa valja dati 21.911 kn ili 17,84% vrijednosti vozila.
Dacia Sandero s početnom cijenom od 57.900 kn istaknula je cijenu od 10.152 kn za odabrane dijelove. Dakle, 17,53% vrijednosti novog automobila.
U stvarnoj situaciji trošak je oko 10 posto veći, jer valja platiti i rad majstora. Također, branik ne dolazi u boji vozila već ga treba lakirati, a uz ovih pet dijelova stradaju i razni nosači i kopčice. Nerijetko se 'zgužva' i poklopac motora, što je također dodatan trošak. Održavanje automobila skupo je i u redovnom režimu, a u izvanrednim situacijama može ozbiljno uzdrmati obiteljski budžet. No, odnos cijene vozila i dijelova nije kod svih proizvođača tako deprimirajuć. Naša košarica dijelova za Mazdu6, primjerice, stoji 16.400 kn te u ukupnoj cijeni vozila od 190.190 kn sudjeluje s udjelom od 8,62%, dok taj udjel kod BMW-ove Serije 5 iznosi 9,92%, a kod Citroena C4 je 11,17 posto.
>> Isti dio za jeftiniji auto skuplji nego za luksuzni
ovo je napisano zaista amaterski. ako se aktiviraju zračni jastuci, znači da je gotovo sigurno zgužvan i hladnjak, i hladnjak klime,i hauba, da se deformirala šasija, blatobrani... zašto ne pišete nešto lakše - recimo izvještaj sa tržnice?