Svoj najbitniji i najprodavaniji model u Europi, treću generaciju kompaktne Mazde3, Japanci su blago redizajnirali izvana, dok značajnije promjene dolaze ispod lima i osjećaju se u vožnji. Obnovljene su obje karoserijske izvedbe, podjednako atraktivna hatchback linija Sport i limuzinska Sedan verzija. Dimenzije su ostale iste, 447 cm dužine hatchbacka (364 l prtljažnika) i 458 cm limuzine (419 l).
Za naše je tržište najbitnija novost uvođenje manjeg turbodizelskog 1,5-litrenog motora sa 105 KS i 270 Nm, koji se do sada nudio samo u modelu CX-3. Taj će agregat zasigurno privući nove, pogotovo flotne kupce, jer je upravo mali dizelaš odabir čak 60% kupaca u kompaktnom segmentu kod nas.
Sigurnija i udobnija u zavojima
Isprobali smo ga uparenog s preciznim 6-stupanjskim ručnim mjenjačem na mješovitoj testnoj ruti na cestama oko Barcelone, ali i u samom centru grada. Prema prvim dojmovima, možemo reći da radi vrlo mirno i tiho. Nudi sasvim dovoljno snage te posebno momenta za ugodnu vožnju (11 s do stotke, 185 km/h najveća brzina), a za one kojima je to premalo u ponudi je i dalje veći 2,2-litreni dizelaš sa 150 KS. Izmjerili smo prosječnu potrošnju od 5,2 l/100 km (tvornička 3,8 l/100 km), a ispust CO2 od 99 g/km CO2 trebao bi donijeti i relativno nisku trošarinu pa bi uz istu opremu u odnosu na benzinsku 2,0 G120 verziju sa 120 KS, od koje je prije trošarine skuplji 13.500 kuna, trebao biti vrlo konkurentan.
Dosad najprodavanija benzinska verzija G120 također je vrlo ugodna, a aduti su joj još rafiniraniji i tiši rad motora te živahniji nastup (8,9 s do stotke, 194 km/h). Ali u realnom prometu treba računati na najmanje 1,5 l/100 km veću potrošnju u odnosu na 1,5 D.
Oba su motora dostupna i uz klasičan 6-stupanjski automatski mjenjač.
U vožnji je Mazda3 i dalje jedan od najdinamičnijih kompakata koji jednostavno zove na brže prolaske zavojima. A sada dolazi i uz sustav G-Vectoring preuzet iz Mazde6, koji automatski prilagođava moment motora ovisno o kutu okretanja upravljača te time povećava udobnost u automobilu te umanjuje mogućnost nesreće. Dakako, taj se koristan sustav neće svidjeti tradicionalistima jer umanjuje sportski vozački užitak.
Novosti kojim se trojka približava najluksuznijima u klasi ima još, pa sada trojka može biti opremljena unaprijeđenim head-up kokpitom i adaptivnim LED prednjim svjetlima.
Dizelski 1,5 stiže u proljeće
U dug popis aktivnih sustava pomoći vozaču spada i najnovija verzija pametnog automatskog kočenja u nuždi i prepoznavanje prometnih znakova.
Konkretnih cijena još nema, jer od 1. siječnja na snagu stupa novi obračun trošarina, ali redizajnirana Mazda3 trebala bi otprilike stajati poput dosadašnje.
Početna razina opreme cijenom se neće mijenjati. Očekuje se da će cijene viših paketa biti od 750 do 2300 kuna (prije trošarina) više nego do sada, ali zbog toga nude i više opreme. U naše salone dolazi do kraja godine, a samo 1,5 D stiže u proljeće.
>> Novi i30 najsnažniji je Hyundaijev adut