Netom što je stigao na naše tržište, gotovo da nema osobe koja o Volkswagenovu električnom kompaktu ID.3 nema ili mišljenje ili pitanje. Automobil od kojega se očekuje da u svijetu strujića napravi što je Golf učinio među kompaktima stoga smo podvrgnuli testu, ali s ciljem pronalaska odgovora na konkretno pitanje. Mogu li s njim izgurati tjedan dana bez dopunjavanja baterije, a da ne odstupim od uobičajenog životnog ritma? Podaci na papiru ukazuju da mogu, deklarirani doseg našeg strujića, pripadnika prve edicije s elektromotorom maksimalne snage 204 KS te s baterijom od 58 kWh, iznosi 420 kilometara. No, deklarirani je doseg jedno, realnost nešto drugo. Tim više što potrošnja ovisi o stilu vožnje, a nisam ni nježan ni spor vozač. Tu je i pitanje gdje ću i kako puniti auto, s obzirom da živim u stanu bez punionice u blizini. Dakle, što meni, u mojim uvjetima, može ponuditi električni auto?
Već prvi dan u modelu ID.3 pokazao je da je deklarirani doseg blizu realnom. Na deset kilometara dinamične vožnje izgubio je 11 km dosega. Sutradan je na istoj ruti, uz još žešći ritam, izgubio 15 km dosega. Ne morate voziti posebno štedljivo da biste (gotovo) ostvarili deklarirani doseg, a bez zadrške prema papučici gasa možete računati na 370 km s jednim punjenjem. Preslikano na hrvatski prosjek, osoba kojoj je radno mjesto od mjesta stanovanja udaljeno 10-12 km na odlazak na posao i povratak s njega utrošit će do 150 km. ID.3 je kompakt prikladan za obitelj, pa je tijekom našeg testa i dva puta vozio dijete na trening, dva puta je bio u trgovačkom centru, posjetio baku u susjednom kvartu, relaksirao se na Jarunu i dobacio do Samobora. Uobičajena je to tjedna ruta, a baterija se nije ispraznila. Odlično! ID.3 poput testnoga u ovom je životnom ritmu dovoljno puniti jednom tjedno. Punjenje je, uvjetno rečeno, problem jer brzi punjači (koriste li se često) bateriji skraćuju životni vijek, a na sporom punjaču automobil treba ostaviti više sati. Bilo bi to prihvatljivo da moja ulica ima punionicu, ali ovako nije jer ne želim cijelu noć bez nadzora na punjaču ostaviti auto vrijedan 344.938 kn. Oni koji žive u kući s garažom ili auto mogu puniti u garaži tvrtke dok su na poslu, nemaju ovaj problem.
Po voznim osobinama, ID.3 je savršen. Ubrzava izvanredno - po ubrzanjima i po agilnosti tijekom slalom vožnje u rangu je sa sportskim automobilima pa treba češće pogledati na instrumentnu ploču kako ne biste upali u ralje policijskog radara. Težina mu je optimalno raspoređena između prednje i stražnje osovine, upravljiv je i udoban. Zamjeramo mu tek - tišinu. Zvuka motora nema, pa smo u vožnji slušali zvuk kotrljanja guma, no to mu opraštamo zbog izvanredne vozne dinamike. Osim što se odlično vozi, ID.3 praktičan je i prostran, u kabini je ugodno, a laskaju i pogledi drugih vozača i prolaznika. ID.3 privlači pozornost, rekli bismo, s razlogom. Skandinavski jednostavno uređena kabina prepuna je tehnoloških novotarija koje oduševljavaju: klasični prekidači zamijenjeni su dodirnim otocima, multimedijom se upravlja glasom, ručica automatskog mjenjača nalazi se u nastavku instrumentne ploče. U vrhu tog malog ‘roga’ je i tipka za aktiviranje parkirne kočnice. Vrijeme potrebno za privikavanje na ovaj neobičan mjenjač je gotovo nikakvo, a praktičnost i atraktivnost su velike. Dok neobičan automatski mjenjač radi odlično, središnji ekran pati od povremenog ‘smrzavanja’. Srećom, kratkotrajnog. Popis high-tech opreme je poveći. U skladu s cijenom.
350k kuna, to je suluda cijena za automobil kompaktne klase!