marketing novog doba

"Na internetu pažnju ne možete kupiti – morate je zaslužiti"

ibm forum (1)
IBM Hrvatska
21.09.2011.
u 18:00

IBM je na svom Forumu izašao iz svoje komforne zone i dotaknuo se i vruće teme marketinga na društvenim mrežama.

Da jedna konferencija informatičke tehnologije ne mora biti usko vezana samo uz "nule" i "jedinice" nego i šire od softversko-hardverskih rješenja, potvrdio je IBM-ov Forum.

Na 9. IBM-ovu Forumu nije nedostajalo jakih aduta poput unapređenja poslovne analitike ili moćnog XIV-paketa za pohranjivanje golemih količina podataka. No, IBM je i izašao iz svoje komforne zone i dotaknuo se i vruće teme marketinga na društvenim mrežama, odnosno evolucije marketinga općenito u digitalnom dobu.

– Internet je jako promijenio marketing, ali ne bih to sad baš nazvao revolucijom. Danas je cijeli internetski marketing marketing na steroidima. To vidim kao logiku direktnog odziva, u svakom trenutku potrošač može reagirati. Bit je ostala ista – dobiti nemarketinški izvor informacija, da vam prijatelj kaže: "Odaberi to jer smatram da je dobro!" – sažeo je profesor Vatroslav Škare sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta na okruglom stolu pod temom Marketing novog (digitalnog) doba. Sudjelovali su i Gorana Alpeza iz Zagrebačke banke, Jerko Dumanić iz Iskona, Igor Strmečki iz Coca Cole HBC Hrvatska te Igor Kršić iz osiguranja Allianz.

– To što nam je internet bio prije 10 ili 15 godina, to su nam danas društvene mreže. Promijenile su nam način na koji doživljavamo stvari – ocijenio je Jerko Dumanić te dodao da je najveća prednost društvenih mreža brzina.

– Vrlo brzo možete visoko dosegnuti. Više od 50 posto stanovnika Hrvatske ima pristup internetu, a pola ih je na Facebooku.

Gorana Alpeza iz Zabe istaknula je pak da je proces oglašavanja na društvenim mrežama u bankarskom svijetu na početku išao vrlo sporo.
 – Banke su malo sa strahom krenule s društvenim mrežama. Pratili smo svjetske trendove, no morali smo od toga odustati jer su rijetki primjeri u svijetu gdje su se financijske institucije otvorile na taj način. Prije godinu dana počeli smo intenzivno koristiti društvene mreže kao dio cjelovite kampanje. Kvaliteta pristupa s društvenih mreža osobni je pristup, dok na plakatima šaljemo generalnu poruku.

  – A zašto bih ja "lajkao" da mi Coca Cola bude prijatelj? – pokušao je u svom tonu provocirati moderator teme Zoran Šprajc.

  – Možda zato da se povežete i družite s osobama sličnih interesa u zemlji ili šire. Da budete upoznati s novim proizvodima, okusima – brzo je uzvratio Igor Strmečki iz Coca Cole.

No, čini se da posebne muke s Facebookom imaju osiguravateljske kuće.
  – Morate znati da mi iz osiguranja prodajemo proizvode koji su vrlo nerazumljivi, a po istraživanjima ljudi najmanje vjeruju agentima osiguranja. Naš je posao ponajprije isplatiti štetu. Minimizirati i preuzeti rizike svih vas, no to je vrlo teško iskomunicirati. Vjerujem da će nam s vremenom baš društvene mreže pomoći u objašnjavanju. Bolje da imamo prostor na koji nam ljudi mogu uputiti i kritiku nego da ta kritika stoji negdje sa strane i da i ne znamo da postoji.

Profesor Škare pak upozorava da društvene mreže nisu svemoguće.
  – Zanemaruje se činjenica da nećemo zbog interneta srušiti zid prema korisnicima. Potrošači kontroliraju iskustvo. Trend je taj da se u marketinškoj komunikaciji težište prebacuje s one kupljene na onu zasluženu. Vi komunikaciju preko interneta ne možete kupiti nego trebate zaslužiti tu pažnju.

Komentara 4

DU
Deleted user
18:15 21.09.2011.

Ovaj članak VRVI GREŠKAMA. Izgleda da to nitko nije ni pregledao prije objavljivanja. ... A možda je autor Hrvat samo podrijetlom i govori hrvatski kao mnogi koji su odrasli negdje vani ... ISPRAVITE TO ODMAH, NE BLAMIRAJTE I NE SRAMOTITEE IBM !!!!!!!! Ovako ispada da za IBM u Hrvatskoj rade primitivci, poluškolovani, lijenčine koje nisu u stanju članak prije objave niti pročitati, malo ispraviti ...

Avatar Nesalomljiva
Nesalomljiva
22:51 21.09.2011.

a ti, kad si tako pametan, pogledaj gore ispod naslova članka imaš opciju: \"ispravi greške\" pa kad vidiš da je netko od novinara u žurbi negdje nešto pogriješio, lijepo pošalješ konstruktivni komentar pa ukažeš na grešku i to je to.

DU
Deleted user
00:00 22.09.2011.

Nesalomljiva, ni ti izgleda ne nisi bas previše bistra. Rekao sam da članak VRVI GREŠKAMA - a to znači da ih ima jako puno i da se ne mogu ispraviti tek tako. A i ja nisam za to plaćen. VL može i dalje neprestano sramotiti sam sebe, no ne i IBM.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije