Da jedna konferencija informatičke tehnologije ne mora biti usko vezana samo uz "nule" i "jedinice" nego i šire od softversko-hardverskih rješenja, potvrdio je IBM-ov Forum.
Na 9. IBM-ovu Forumu nije nedostajalo jakih aduta poput unapređenja poslovne analitike ili moćnog XIV-paketa za pohranjivanje golemih količina podataka. No, IBM je i izašao iz svoje komforne zone i dotaknuo se i vruće teme marketinga na društvenim mrežama, odnosno evolucije marketinga općenito u digitalnom dobu.
– Internet je jako promijenio marketing, ali ne bih to sad baš nazvao revolucijom. Danas je cijeli internetski marketing marketing na steroidima. To vidim kao logiku direktnog odziva, u svakom trenutku potrošač može reagirati. Bit je ostala ista – dobiti nemarketinški izvor informacija, da vam prijatelj kaže: "Odaberi to jer smatram da je dobro!" – sažeo je profesor Vatroslav Škare sa zagrebačkog Ekonomskog fakulteta na okruglom stolu pod temom Marketing novog (digitalnog) doba. Sudjelovali su i Gorana Alpeza iz Zagrebačke banke, Jerko Dumanić iz Iskona, Igor Strmečki iz Coca Cole HBC Hrvatska te Igor Kršić iz osiguranja Allianz.
– To što nam je internet bio prije 10 ili 15 godina, to su nam danas društvene mreže. Promijenile su nam način na koji doživljavamo stvari – ocijenio je Jerko Dumanić te dodao da je najveća prednost društvenih mreža brzina.
– Vrlo brzo možete visoko dosegnuti. Više od 50 posto stanovnika Hrvatske ima pristup internetu, a pola ih je na Facebooku.
Gorana Alpeza iz Zabe istaknula je pak da je proces oglašavanja na društvenim mrežama u bankarskom svijetu na početku išao vrlo sporo.
– Banke su malo sa strahom krenule s društvenim mrežama. Pratili smo svjetske trendove, no morali smo od toga odustati jer su rijetki primjeri u svijetu gdje su se financijske institucije otvorile na taj način. Prije godinu dana počeli smo intenzivno koristiti društvene mreže kao dio cjelovite kampanje. Kvaliteta pristupa s društvenih mreža osobni je pristup, dok na plakatima šaljemo generalnu poruku.
– A zašto bih ja "lajkao" da mi Coca Cola bude prijatelj? – pokušao je u svom tonu provocirati moderator teme Zoran Šprajc.
– Možda zato da se povežete i družite s osobama sličnih interesa u zemlji ili šire. Da budete upoznati s novim proizvodima, okusima – brzo je uzvratio Igor Strmečki iz Coca Cole.
No, čini se da posebne muke s Facebookom imaju osiguravateljske kuće.
– Morate znati da mi iz osiguranja prodajemo proizvode koji su vrlo nerazumljivi, a po istraživanjima ljudi najmanje vjeruju agentima osiguranja. Naš je posao ponajprije isplatiti štetu. Minimizirati i preuzeti rizike svih vas, no to je vrlo teško iskomunicirati. Vjerujem da će nam s vremenom baš društvene mreže pomoći u objašnjavanju. Bolje da imamo prostor na koji nam ljudi mogu uputiti i kritiku nego da ta kritika stoji negdje sa strane i da i ne znamo da postoji.
Profesor Škare pak upozorava da društvene mreže nisu svemoguće.
– Zanemaruje se činjenica da nećemo zbog interneta srušiti zid prema korisnicima. Potrošači kontroliraju iskustvo. Trend je taj da se u marketinškoj komunikaciji težište prebacuje s one kupljene na onu zasluženu. Vi komunikaciju preko interneta ne možete kupiti nego trebate zaslužiti tu pažnju.
Ovaj članak VRVI GREŠKAMA. Izgleda da to nitko nije ni pregledao prije objavljivanja. ... A možda je autor Hrvat samo podrijetlom i govori hrvatski kao mnogi koji su odrasli negdje vani ... ISPRAVITE TO ODMAH, NE BLAMIRAJTE I NE SRAMOTITEE IBM !!!!!!!! Ovako ispada da za IBM u Hrvatskoj rade primitivci, poluškolovani, lijenčine koje nisu u stanju članak prije objave niti pročitati, malo ispraviti ...