Kada pregledati kočnice

Na kontrolu kočnica svakih 10.000 kilometara

kočnice
Foto: PR FOTO
1/2
20.07.2015.
u 15:13

Posjetite servis – Ako pri kočenju auto vuče u stranu, cvili ili osjetite li vibracije

Kućni se budžeti rastežu do krajnjih granica pa i mnogim vozačima redovno održavanje automobila postaje upitno. Danas, naime, nije neuobičajeno da se servisni intervali “prekorače” za nekoliko tisuća kilometara, osobito kod automobila kojima je isteklo jamstvo. Nije znatan problem ako odgodite izmjenu motornog ulja, no kada su u pitanju gume i kočnice, svako odgađanje zamjene neispravnih ili potrošenih dijelova u ozbiljno pitanje dovodi vašu i sigurnost drugih sudionika u prometu.

Hidraulične disk-kočnice kojima su opremljeni svi moderni automobili ne zahtijevaju veliku pažnju ili brigu, no imaju potrošne dijelove čija će zamjena ovisiti o vašem stilu vožnje, prometnicama na kojima vozite i kilometraži koju prevaljujete. Kada i čime ih zamjenjujete, može biti od presudne važnosti. U svakom slučaju, mehaničari preporučuju da se kočnice pregledavaju svakih 10.000 kilometara i, po potrebi, izmijene kočione pločice (pakne), koje traju manje od samih diskova. Pritom valja obratiti pažnju ne samo na istrošenost pakni već i na to da su ravnomjerno istrošene, kao i na vizualna oštećenja diskova i rijetko, ali moguće curenje kočione tekućine čiju razinu možete provjeriti u pripadajućem spremniku u motornom prostoru. Sve servisne radnje mogu izvesti stručni serviseri Auto Stop mreže brzih servisa.

Ako između redovnih pregleda osjetite promjene u kočionim performansama – primjerice da prilikom kočenja automobil slabije usporava, vuče u stranu ili cviljenje i vibracije, to shvatite kao jasne znakove neispravnosti kočionog sustava i čim prije se uputite ovlaštenom servisu ili mehaničaru.

Navedeni simptomi mogu upućivati na niz manje ili više skupih kvarova, no najsigurniji način da ih izbjegnete upravo su redovni pregledi, pravilno korištenje i ugradnja zamjenskih dijelova renomiranih proizvođača, poput Bremba, Delphija, Febija, SKF-a ili pak ICER-a, a što sve možete pronaći u Auto Krešo trgovinama.

Cijene tih dijelova variraju od modela do modela, no kreću se od, primjerice, 300 kuna za par prednjih diskova za Renault Clio II do 700 kuna za VW Passat koji se do nedavno proizvodio, odnosno od 120 kuna do 280 kuna za komplet kočionih pločica. Kočione dijelove poznatih marki u startu ćete platiti više od onih neprovjerenih proizvođača, koji su i do 50 posto povoljniji, no pritom možete biti sigurni da ste uložili u kvalitetne dijelove te u dugoročno znatno veću učinkovitost kočenja i neprocjenjivu sigurnost vožnje. U Auto Krešo trgovinama ne prodaju najjeftinije kočnice već su se orijentirali na kvalitetne i provjerene brendove koji pridonose sigurnosti vožnje.

Štedite kočnice

Praćenjem stanja na cesti izbjegavajte nepotrebno naglo kočenje

Da biste osigurali dugovječnost kočnica automobila koi vozite, najvažnije je u vožnji izbjegavati nepotrebna i učestala snažna kočenja, bilo u stani-kreni gradskom prometu, na otvorenoj cesti ili autocesti. Naravno da ćete u kakvoj opasnoj situaciji iskoristiti puni kočioni potencijal, no u svim ostalim situacijama papučicu za usporavanje koristite umjereno. Preduvjet za to je praćenje prometne situacije ispred sebe, kako biste pravovremeno usporili.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije