Proljeće je iz garaža – gdje su proveli zimu – na prometnice izmamilo brojne dvokotače. Njihovo prisustvo na cestama traži i dodatan oprez vozača automobila jer su motociklisti i mopedisti prema statistici MUP-a najugroženiji sudionici u prometu.
U prosjeku, svaka 41. nesreća u 2011. godini završila je pogibijom vozača ili putnika, odnosno u 3474 prometne nesreće u kojima su sudjelovali motociklisti i mopedisti poginulo je 85 osoba (75 motociklista i 10 mopedista). Još je gora statistika ozlijeđenih (njih čak 2609), pa možemo reći da prometna nesreća u kojoj sudjeluju motociklisti i mopedisti u pravilu završava s ozljedama.
Ako uzmemo u obzir da je u Hrvatskoj registrirano 111.653 mopeda i 62.899 motocikala u odnosu na 1,524.028 osobnih automobila – u kojima je u 2011. godini poginula 261 osoba – statistika još manje ide na ruku vozačima dvokotača. Prometni su policajci lani čak 11.922 mopedista i motociklista zatekli u vožnji bez zaštitne kacige. Kazna za nenošenje kacige iznosi tisuću kuna, ali prava cijena za prekršitelja može biti i mnogo veća dogodi li se prometna nesreća.
Prema MUP-u, najčešće pogreške motociklista su precjenjivanje vlastite sposobnosti i podcjenjivanje opasnosti, nenošenje kacige, vožnja neprilagođenom brzinom, vožnja nogostupom, upravljanje neregistriranim motociklima i bez položenog vozačkog ispita te uklanjanje blokade s mopeda.
S druge strane, najčešće su pogreške vozača automobila nedovoljna provjera mrtvog kuta, skretanje i prestrojavanje bez "žmigavca", oduzimanje prednosti motociklima te neoprezno otvaranje vrata u zaustavljenoj koloni. Motociklistu ne treba mnogo da izgubi ravnotežu i padne s motocikla.
Također, motocikl je osjetljiviji na stanje podloge nego automobil, pa šahtovi, blato, šljunak na cesti, kolotrazi, rupe na cestama znatno otežavaju vožnju motociklima.
Vozim motor već prilično dugo i do sada bez nezgode na cesti. Mogu potvrditi savjete MUP-a i HAK-a, a na prvo mjesto bih stavio savjet: Ne precjenjujte svoje vozačke sposobnosti. Vožnja motora daje lažni dojam superiornosti na cesti, jer jee motor brz i okretan, pa se vozač lako precijeni. Stvarnost je suprotna: motociklist i kod manjeg udarca u neku zapreku može poletjeti u zrak i samo sreća odlučuje, kako će pasti na tlo. Kaciga je dobra zaštita od manjih udaraca, ali ako motor brzinom 200 km/h u naselju udari u kamion, koji ga zbog brzine nije mogao vidjeti, ni dvije kacige na glavi ne pomažu. Takvih primjera ima. Zato je najvažnije, da na motoru zadržimo hladnu glavu, a i kacigu protiv mušica i kiše.