Dok smo po starosti voznog parka pri dnu ljestvice europskih zemalja - u prosjeku su nam lani registrirana vozila stara čak 14,59 godina - po brojnosti automobila Hrvatska je u europskom vrhu. Takva je, naime, percepcija Hrvata o našem voznom parku. No, ta je percepcija potpuno pogrešna. U Hrvatskoj je 445 auta na 1000 stanovnika, dok je europski prosjek 567 (564 EU+EFTA+UK). Od nas manje auta po stanovniku u EU imaju samo Rumunjska s 396, Latvija s 400 i Mađarska s 413 automobila na 1000 stanovnika.
Kazuju to novi podaci Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), koje svake godine objavljuje statistike o automobilima koji se nalaze u prometu na području Europske unije. U EU trenutačno je aktivno nešto više od 286 milijuna vozila, od čega je 249,5 milijuna osobnih automobila. U Hrvatskoj je 2021. godine bilo nešto više od dva milijuna vozila, od čega 1,79 milijuna automobila. Izvještaj pokriva 27 zemalja članica EU, zemlje EFTA-e (Island, Norveška, Švicarska) i Veliku Britaniju.
U Hrvatskoj broj automobila raste iz godine u godinu - iako nam se broj stanovnika smanjuje, a pada nam i standard. Konkretno, 2021. smo imali ukupno 2.013.204 motorna vozila. Godinu ranije bilo ih je 1.940.098, pa još godinu ranije 1.928.307. Godine 2018. u Hrvatskoj su bila registrirana 1.852.052 motorna vozila. Znamo li da je svih tih godina padala prodaja novih automobila, jasno je da su nam se ceste punile starijim autima iz unosa. Unutar Europske unije, Luksemburg ima najviše auta po stanovniku: 698 na 1000 ljudi. Austrija ima 575, Njemačka 584, Italija 672, Slovenija 570, Španjolska 535 auta na 1000 stanovnika. Najmanje ih je u Rumunjskoj (396), Dok u Latviji gotovo 43% kućanstava uopće nema auto, gotovo 32% francuskih obitelji ima po dva automobila. Spomenuli smo već, vozni nam je park među starijima u Europi - ima prosječnih 14,59 godina, dok su nam samo auti stari 13 godina. EU automobili u prosjeku su 12 godina stari. Grčka i Estonija imaju najstariju flotu automobila, s vozilima starim 17 godina. Najnoviji auti mogu se naći u Luksemburgu (7,6 godina). U Njemačkoj su 10,1 godinu stari, u Sloveniji 11, u Austriji u prosjeku imaju 8,7 godina.
Usprkos snažnom povećanju prodaje električnih i plug-in hibridnih automobila u proteklim godinama - posebno na nekim bogatijim tržištima - na njih i dalje u Europi otpada zanemariv udio od svega 1,5 posto vozila. Samo tri zemlje u EU (Nizozemska, Danska i Švedska) imaju udio električnih vozila veći od dva posto, a ni kod njih on nije uspio dosegnuti tri posto. Izvan EU, Norveška ima 16,2% električnih automobila na cestama, a Island ima 4,6% strujića. Hrvatska je tu na 0,2 posto.
VIDEO Pravilo u Njemačkoj: Osim vozača, tijekom vožnje ovo ne smije raditi ni suputnik u vozilu
A koji je to prosjek!? Koliko je registracija od privatnih automobila, a koliko od službenih. Prošle godine 64% novih registriranih su bili službena vozila. Slično i par god. unatrag. Recimo ako gledan naš ulaz sa 24 stana, samo nas 7 ima automobile. I koliko je to onda. To je 29%.Znači 290 na tisuću. Slično je sa drugim ulazima. Maknite uljeze od službenih i doći ćete na točnu brojku.