Je li zbog recesije ili ne, manje je važno, ali u Hrvatskoj je danas prema podacima Hrvatskog ureda za osiguranja 10 do 15 posto više neosiguranih automobila nego lani. Prema policijskim podacima u Hrvatskoj je 2,069.836 vozila, od čega je 213.749 vozila kojima je istekla prometna dozvola.
- Prema našoj evidenciji koju vodimo od 2005. godine trenutačno je neosigurano od 130.000 do 150.000 automobila - kaže voditelj informacijskog ureda HUO-a Mario Pavlak.
Čekaju bolje dane
Nisu svi, naravno, svakodnevno na cesti, već ih većina čeka bolje dane u garažama svojih vlasnika čiji je kućni budžet presušio. Ali njihovo povećanje ne smije zabrinjavati samo policiju i HUO nego prije svega vlasnike koji svjesno vozeći neosigurani automobil riskiraju mnogo. Čak i milijunske odštetne iznose.
- Mnogo ljudi nije upoznato s time da se za to odgovara svom svojom imovinom do punog iznosa. Dakle, ne odgovara se, kao kod ugovornog osiguranja, do, primjerice, 12 prosječnih plaća. Ljudi mogu ostati bez svega što imaju i bitno je da su toga svjesni - upozorava voditelj garancijskog fonda HUO-a Igor Komorski.
Neplaćanjem svi gube
Naime, prema zakonu o obveznim osiguranjima HUO, koji je dužan isplatiti odštetu oštećenima za štetu nastalu od neosiguranog automobila, od odgovornog štetnika ima pravo na regres u iznosu štete, kamata i troškova. I to u punom iznosu, do zadnje kune, pa taj iznos regresa može dosegnuti milijune kuna.
- Svake godine zaprimimo oko 1800 zahtjeva za naknadu štete koju su napravili vozači neosiguranih vozila, a iz garancijskog fonda isplatimo oko 40,000.000 kuna oštećenim osobama. I ove godine će prijave i iznos odštete biti na toj razini. Primjerice, u nesreći koja se prije dvije godine dogodila na otoku Ižu u kojoj je život izgubilo troje mladih ljudi, kombi koji je sletio u provaliju uopće nikad nije bio u evidenciji MUP-a. Odštete su isplaćene, a u regresnoj parnici se iznos regresa popeo na skoro milijun kuna - kaže Komorski. Zbog neosiguranih automobila država gubi jer ne plaćaju porez, osiguravateljske kuće jer se ne osiguravaju, a gube i vozači koji uredno osiguravaju svoja vozila jer je prosječna premija baš zbog neosiguranih automobila viša za 11 eura.
Neosiguranim automobilima riskira se plaćanje milijunskih odšteta
Prema našoj evidenciji koju vodimo od 2005. godine trenutačno je neosigurano od 130.000 do 150.000 automobila - kaže voditelj informacijskog ureda HUO-a Mario Pavlak.
Komentara 3
i jos ces za bicikle morati platiti trosarinu za emisiju ugljicnog dioksida jel je emisija iz tvojih pluca povecana usljed pedaliranja.
Da ta akcija osigurajmo vozila je i potaknuta da jadna osiguravajuča društva nemoraju plačati odštete koje prouzroče neosigurna vozila jer se nemogu izvlačiti pa neplatiti štetu kao u drugim slučajevima kada naprimjer uzmeš životno osiguranje ili zdravstveno pa onda skužiš da osiguranje koje si plačao je nedovoljno ili osigravatelj uzima preveliku proviziju pa se ti onda žali kome hočeš a oni tebi niste čitali mala slova.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
osiguravajuce kuce + drzava = kriminalci gulikoze! Samo pogledajte susjedne zapadne zemlje kako je kod njih uređeno podrucje osiguranja i kontrole tehnicke ispravnosti osobnih vozila pa ce vam biti jasno kako vas drzava uz pomoc OK dere i svlaci kozuozu preko usiju. Ogromna je svinjarija sto sve vlasnik osobnog motornog prometala u ovoj vukojebini mora placati svake godine. Primjerice u italiji kada kupite novo vozilo 5 godina nemate veze ni sa kakvim kontrolama i davanjima, da ne nabrajam druge. Kako je drzavna pljacka krenula jos malo pa ce i bicikli morati na registraciju i tehnicki pregled uz naravno obavezno osiguranje u prokletoj croacija drp firmi. fuuuuuuuuj