Više od polovice kandidata – točnije 53 posto ili
16.153 – u autoškolama za koje je mjerodavan
zagrebački ispitni centar, pod koji spada gotovo polovica hrvatskih
autoškola, vozački ispit polagalo je dva i više
puta. Pokazuje to statistika o postotku prolaznosti kandidata u
autoškolama na ispitima za B kategoriju koju je Hrvatski
autoklub napravio za 2007. godinu. Statistika je još uvijek
neslužbena jer je HAK podatke poslao autoškolama kako bi one
provjerile njihovu točnost.
Polažu
i više od tri puta
Instruktori smatraju da su razlog tako lošim rezultatima
poligonske radnje koje mora položiti svaki kandidat kako bi uopće mogao
polagati ispit na cesti.
– Između deset i petnaest sati, od ukupno 35, izgubi se na
vježbanje radnji koje vozačima neće pomoći u prometu. Upravo na
poligonu kandidati najčešće padaju. Trebalo bi napraviti
statistiku koliko je kandidata palo na poligonu, a koliko na cesti
– kazao je Zlatko Margetić, predsjednik Sindikata instruktora
vožnje. Od 30.354 kandidata koja su tijekom prošle godine
pristupili ispitu iz vožnje, vozačku dozvolu dobila su 28.804.
To znači da je više od tisuću i pol kandidata odustalo od
polaganja vozačkog ispita – zbog nedostatka volje ili zato
što vožnju nisu uspjeli položiti u zakonskom roku od godinu
dana od upisa u autoškolu. “Propali” su
vozači više od šest i pol milijuna kuna
– koje su potrošili samo na nastavu iz prometnih
propisa i na satove vožnje – bacili u vjetar.
Više od dvjesto tisuća kuna uplatili su HAK-u da bi uopće
mogli izaći na ispit. Više od petnaest tisuća kandidata na
ispit iz vožnje moralo je izlaziti dva puta, od čega ih se polovica na
ispit vraćala i treći put. Četiri tisuće vozački su ispit položile tek
nakon što su na ispit izašli više od
tri puta. Samo na dodatne sate – a nakon što
kandidat padne, mora odvoziti još pet sati –
potrošili su približno četrnaest milijuna kuna.
Najbolji rezultat prolaznosti kandidata “iz prve
ruke” ima autoškola Žigrović iz Svetog Ivana
Zeline. Kod njih su 82 od 120 kandidata položila iz prve. Ivana Matić
Grubišić iz te autoškole smatra da tako dobre
rezultate imaju zato što njihovi učenici voze svaki ili
svaki drugi dan. Zlatna medalja za obuku dobro im je došla
jer su mlada škola – postoje tek tri godine, a
vlasniku je samo 27 godina. Autoškola Premuž iz Varaždina
zauzela je drugo mjesto. Ispit su položila 65 od 98 kandidata, a
nijedan kandidat nije izlazio više od tri puta. Voditelja
autoškole Krunoslava Lukačića iznenadila je vijest da su
među najboljima.
Ne
gubiti ritam
– Zbog najave poskupljenja u školi smo imali
gužvu. No nastojali smo da kandidati voze najmanje dva puta po dva sata
tjedno. Povremeno bismo mlađe kandidate, koji ne bi odmah nakon
polaganja mogli dobiti vozačku dozvolu jer su maloljetni, stavljali na
čekanje. Bitno je da kandidati ne gube ritam jer onda vožnja nema
smisla – objasnio je K. Lukačić, čija autoškola
ima tri stara iskusna instruktora. Istovremeno, “područna
škola” koju autoškola Premuž ima u
susjednom mjestu Vratno Gornje našla se pri dnu ljestvice
prolaznosti. Lukačić sluti što je razlog tomu.
– Kandidati vožnju vježbaju u Varaždinu. Na put do grada
potroše petnaestak minuta i to kratko vrijeme očito utječe
na rezultate. A i instruktori u toj školi imaju manje
iskustva – kazao je Lukačić.
Autoškola čiji su kandidati najviše puta morali
ponavljati ispit je CM-Bal iz Zagreba. Samo je 25 od 101 potencijalnog
vozača uspjelo položiti ispit iz prvog pokušaja. Vlasnik
autoškole Marijan Čukelj kazao je da su u HAK–u
pogrešno izračunali postotke te da on ne priznaje njihove
rezultate.
AUTOŠKOLE Prvi donosimo rezultate prolaznosti na vozačkim ispitima