Macro Micra. Tako bi mogli najednostavnije opisati novu petu generaciju Nissan Micre, koju smo zajedno s novinarima iz cijelog svijeta isprobali na prvim tesnim vožnjama u našem Dubrovniku. U perjanicu našeg turizma, gdje u siječnju turista gotovo nema, nova je Micra uz gradnju kulisa za novi film o Robinu Hoodu, glavna zvijezda. A tako će biti do ožujka, jer Japanci osim 550 novinara u Dubrovnik dovode još 7000 svojih gostiju da isprobaju njihov nikad veći, prostraniji, dinamičniji i atraktivniji gradski model.
Nova Micra je u odnosu na prethodnicu duža čak 17 cm, a s ukupno 399 cm dužine svarstala se u prosjek B segmenta koji se već odavno kreće oko 4 metra. Na tržištu mijenja i staru Micru, ali i mali jednovolumen Note, koji Nissan zbog slabije prodaje u Europi više neće prodavati. Upravo je na osvježenoj platformi Notea (a ne Renault Clia s kojim dijeli motore) nova Micra i razvijena. I nije više globalni auto, već je razvijena po ukusu Europljana, što je svakako veliki plus.
Lako upravljanje gradom
Atraktivan dizajn joj je svakako veliki adut. Micra je najšira (174,3 cm), ali i najniža (145,5 cm) u segmentu, pa izgleda vrlo sportski, a dinamičnosti pomažu i vrlo agresivan nos, kupeovska linija sa skrivenim kvakama stražnjih vrata te cjelokupna skulptularna silueta. Prtljažnik prima solidnih 300 litara, a uz pravilan oblik i jednostavno proširenje do 1004 litara može se reći da je sada i obiteljski iskoristiv. Za upravlječem je komforno, Micra sada ima mnogo veća sjedala pa će se i viši vozači osjećati ugodno i na duljim relacijama, dok straga za noge ima mjesta kao u konkurentima dužine 4 metra poput Renault Clia, Hyundaija i20, Mazde 2, VW Pola..
Kokpit je, barem u naopremljenijim verzijama koje smo imali prilike voziti, izveden odlično.
Mesnati trokraki upravljač presvučen finom kožom, kvalitetna završna odrada i materijali, jednostavnost korištenja. Nude se dodatni ukrasni materijali komandne ploče u vanjskoj boji od umjetne kože ili premium tekstila i to zbilja miriše na premium. Na središnjem grebenu jest 7-inčni zaslon osjetljiv na dodir koji se jednostavno koristi, uz doplatu, dakako, nudi i navigaciju.
Prvo sjedamo u 0,9-litrenog trocilindarskog turbobenzinca poznatog iz Renault Clia. Radi mirno i tiho, a prilično je živahan za 90 KS i 140 Nm okretnog momenta, u vožnji još i više zbog dobro proračunatog 5-brzinskog ručnog mjenjača nego na papiru (12,1 s do stotke), dok krajnja brzina od 175 km/h jamči i ugodnu putnu brzinu na autocesti, što u okolici Dubrovnika nismo mogli isprobati.
A ono što nas je najviše impresioniralo jest rukovanje (handling), koje zbog vrlo izravnog upravljača i fino podešenog ovjesa budući da istovremeno djeluje komforno i dinamično, pruža vozaču jednostavnost upravljanja idealnu za gradsku vožnju, ali i mogućnost dinamične vožnje zavojima.
Benzinac sa 72 KS u dolasku
Potrošnja nam je na otvorenoj cesti bila oko 6 l/100 km.
Dizelaš, također Renaultov 1,5 dCi sa 90 KS i 220 Nm vozili smo s potrošnjom od 5,1 l/100 km na otvorenoj cesti, ali u vožnji ipak nije tako dojmljiv kao benzinac. Zbog veće mase motora nema takvu lakoću rukovanja, a zbog dužih prijenosnih omjera ispod 2000 o/min i uključivanja turbine djeluje tromo. Dakako, izvan grada se to ne osjeti i tamo blista.
Doplata za dizelaša od 2000 eura (u Njemačkoj), čini se visoka. Početni motor dolazi kasnije, a radi se o 1-litrenom atmosferskom trocilindrašu sa 72 KS i 95 Nm.
Micra u Hrvatsku stiže u svibnju, a cijene još nisu poznate. U Njemačkoj s opremom Visia+, koja će biti početna razina kod nas, stoji od 14.590 eura pa je izvjesno da će i u nas biti dosta skuplja od prethodnice, ali nudi i mnogo više. Prije svega, Micra je sada za pola broja veći automobil.
>> Novi X-Trail više je gospodin nego grubijan
U nas???