Automobili

Novi AutoStyle u srijedu na dar uz Večernji list

AutoStyle
Foto: VL
18.11.2019.
u 16:49

Pri unosu auta od 6500 eura računajte na 870 eura dodatnih troškova

Unos rabljenih automobila iz Europske unije i dalje je stabilan, do 30. rujna ove godine u Hrvatsku je uneseno 63.486 automobila. Rabljeni automobili i dalje su pet puta češći izbor hrvatskih kupaca od novih automobila, a dio građana odlučuje se i na samostalan unos automobila.

Novi broj magazina AutoStyle – koji će u srijedu 20. studenoga besplatno dobiti svi kupci Večernjeg lista – donosi detaljan pregled automobila koje je za 50.000 kuna moguće kupiti u Njemačkoj. Također, donosimo i specifikaciju svih troškova na koje kupac mora računati pri unosu rabljenog automobila.

Ako se odlučite auto pronaći sami, uobičajena postaja su dva najjača oglasnika s rabljenim autima – mobile.de i autoscout24.hr. Pretražili smo ih i mi te smo izabrali 10 automobila s okvirnom cijenom od već spomenutih 50.000 kuna. Zadani kriteriji su: automobil ne smije biti stariji od 9 godina, ne smije imati više od 150.000 km i ne smije biti znatnije popravljan.

U tom smo budžetu pronašli BMW Seriju 3 i Audi A3 Sportback iz 2010., VW Golf 6, Renault Megane, Toyotu Verso, Mercedes A-klase i Škodu Octaviju stare 8 godina, godinu mlađu Mazdu2, sedam godina star Nissan Note, a više o tim ponudama možete pročitati u novom broju magazina AutoStyle.

Osim na samu cijenu vozila, valja računati i na prijevoz automobila (od 350 do 600 eura) te na trošak izvoznih tablica s osiguranjem (od 75 do 200 eura). Fizičke osobe oslobođene su plaćanja PDV-a jer je taj porez već plaćen u državi EU u kojoj je vozilo registrirano. Ako vozilo kupujete od pravne osobe i na računu je iskazan PDV, kupac plaća samo trošarinu (PPMV). Ako je pak vozilo kupljeno od pravne osobe i nije izdana faktura s uključenim PDV-om, uz PPMV se onda plaća i 5% prijenosa od kataloške vrijednosti vozila.

Smanjenjem trošarina, odnosno ukidanjem plaćanja trošarine prema vrijednosnom kriteriju za vozila koja su kao nova stajala manje od 150.000 kuna za one automobile koji se najviše traže jedini kriterij za plaćanje trošarine ostao je ispust CO2. Za one skuplje je i dalje bitna cijena i ispust CO2.

No tu nije kraj troškovima. Platiti treba naknadu za gospodarenje otpadnim vozilima, a ako ste auto kupili od fizičke osobe u inozemstvu, u Hrvatskoj ćete morati platiti upravnu pristojbu koja se računa na temelju snage i starosti vozila. Nakon toga morate na homologaciju, odnosno utvrđivanje sukladnosti pojedinačno unesenog vozila. Za to će vam trebati potvrda proizvođača koja kod ovlaštenog zastupnika u Hrvatskoj stoji 400 kuna, dok će vas sam postupak homologacije, odnosno identifikacija vozila stajati još 625 kuna. Stoga, prije nego što vidite dobru priliku u stranim oglasnicima, na papir stavite ukupne troškove unosa automobila. Najbitniji podatak je ispust CO2 jer preveliki ispust može automobil učiniti sasvim neisplativim za unos, ali treba računati i na druge dodatne troškove.

Osim ponude rabljenih automobila u Njemačkoj, istražili smo i kakve su cijene zimskih guma u Hrvatskoj, ali i u nama susjednim državama. Novi AutoStyle donosi i sve o Volkswagen Golfu 8, o premijerno pokazanoj novoj generaciji Škode Octavije, kao i o prvim dojmovima s vožnji mnogih noviteta. Provjerite za koliko novca u vlastitu garažu možete ugraditi svoju privatnu punionicu električnih automobila te što su to blagi hibridi, novi trend u autoindustriji.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije