U SRIJEDU

Novi broj magazina AutoStyle na dar uz Večernji list

18.09.2023.
u 13:00

Rezultat neusklađenosti našeg zakona s europskim homologacijskim propisima je da djeca legalno upravljaju vozilima za koja nisu osposobljena. Više o tome, ali i o mnogim drugim temama, čitajte u magazinu AutoStyle

Homologaciju laki četverocikli - poput od ranije poznatog Renault Twizyja ili nedavno u Hrvatsku pristiglog Opelova modela Rocks Electric - mogu dobiti na temelju europskih homologacijskih propisa, i kao takvi se registriraju, iako se zbog veće snage od propisane lakim četverociklima ne bi mogli zvati po našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama. No europski su propisi iznad lokalnih i po njima se radi – dok se Hrvatska potpuno ne uskladi s Europom. Sve štima. No vozila te kategorizacije mogu voziti 15-godišnjaci s vozačkom dozvolom za moped.

Budući da prije nego što dobiju dozvolu ti klinci u autoškoli pohađaju nastavni program za moped i na mopedu uče voziti, oni se zapravo do stvarnog sjedanja u laki četverocikl – koji je u ovim, dvojbenim slučajevima zapravo mali automobil, nešto nalik Smartu – s takvim vozilom ni ne susreću. I nađu se u prometnom kaosu, sporiji od drugih vozila, čiji ih vozači u gušćem prometu ne mogu zaobići jer to nije uski moped, to je mali automobil širi od mopeda. Drugi je problem sam vozač, još mlad i nezreo, koji se bori i s nesigurnošću i sa strahom i sa željom za dokazivanjem. Da, preuzeli smo homologacijske propise od drugih europskih država, no nismo preuzeli sve. I u tome je problem, a ne u malim, praktičnim vozilima, mahom električnim, kakve smo već navikli viđati po, primjerice, talijanskim gradovima i kakvi bi se odlično uklopili i u mnoge situacije na našim prometnicama. Problem je što od naprednijih europskih država nismo preuzeli prometnu kulturu. Nismo preuzeli prometnu edukaciju od malih nogu. Da bismo mogli čiste savjesti 15-godišnjake za upravljačem "malih automobila" uputiti u gust gradski ili izazovan međugradski promet, najprije ih za to treba osposobiti.

Nameće se potreba uvođenja nove kategorije vozila B1, iako ona nije obvezna u državama članicama Europske unije. To bi trebalo pratiti I uvođenje obveznog minimalnog broja nastavnih sati za osposobljavanje u autoškoli, kao i polaganje vozačkog ispita za tu potkategoriju. Što o ovom problem kažu naši sugovornici I kako raspetljati potencijalno opasnu situaciju,  pročitajte u novom broju magazina AutoStyle koji u srijedu, 20. rujna, dolazi na dar uz Večernji list. Donosimo i analizu proteklog desetljeća na našim cestama, pregled električnih automobila s najvećim dosegom, recenzije novith automobila koji su stigli na naše tržište – ili će nam doći u mjesecima koji slijede. Kakve promjene stručnjaci iz autoindustrije predlažu za hrvatski sustav poticanja elektromobilnosti? Pročitajte u srijedu u magazinu AutoStyle, najnakladnijem automobilskom magazinu u Hrvatskoj.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije